Маск обіцяє випуск нової Tesla до кінця наступного року
В Tesla заявили про наміри компанії поставити на конвеєр підприємства в Техасі нову модель електромобіля. Засновник компанії Ілон Маск дав зрозуміти, що станеться це у другій половині наступного року, ближче до його кінця. Поки ж компанія перебуває між двома хвилями експансії своїх електромобілів, а тому у 2024 не зможе істотно наростити постачання продукції.
Про це повідомляє Reuters.
Згадки про «хвилі» використовувались головою Tesla для пояснення не найоптимістичнішого прогнозу зростання обсягів поставок електромобілів у поточному році. Хоча Маск не став згадувати конкретних значень, він дав зрозуміти, що у 2024 році обсяги постачання електромобілів Tesla зростуть менше, ніж торік.
Свіжа статистика свідчить, що за підсумками 2023 року компанія збільшила обсяги виробництва електромобілів на 35%, до 1,85 млн штук. А кількість відвантажених машин зросла на 38% до 1,8 млрд. Таким чином, цього року приріст не перевищить 35–38 %, залежно від величини, що враховується. Опитані Bloomberg аналітики сходяться на думці, що Tesla в 2024-му відвантажить 2,2 млн електромобілів, збільшивши обсяги поставок на 22%. Це помітно нижче середньорічного темпу зростання на 50%, який Tesla закладала у свої прогнози кілька років тому.
Інформація про наміри Tesla розпочати наступного року випуск електромобіля нової моделі якраз і була покликана заспокоїти інвесторів, бо з виходом нової платформи справи компанії мають піти вгору. Платформа матиме на увазі «неймовірну кількість нових технологій у виробництві», як пояснив Ілон Маск. Він також додав, що запуск нової моделі змусить фахівців буквально «ночувати на роботі», як це вже відбувалося при масштабуванні виробництва Tesla Model 3. Нову модель електромобіля спершу поставлять на конвеєр у Техасі. Потім її випуском займеться підприємство, що будується в Мексиці, і тільки згодом вона з’явиться в асортименті продукції одного з підприємств компанії за межами Північної Америки.
Чи йдеться про підприємства в Німеччині та Китаї, чи компанія збирається побудувати ще один автозавод, не уточнюється. Рішення про вибір третього місця виробництва нової моделі буде ухвалено до кінця поточного року, як пояснив Маск.
Нова платформа Tesla напевно використовуватиме 48-вольтову архітектуру бортової електротехніки, яка обкатується на Cybertruck. Вона дозволяє не тільки заощаджувати мідь під час прокладання проводки, а й збільшувати швидкість передачі інформації за внутрішніми інтерфейсами електромобіля.
Першу хвилю зростання продажів, за словами Маска, породив вихід на ринок Tesla Model 3 у 2017 році та Tesla Model Y у 2020 році відповідно. А друга буде створена виходом на ринок нової масової моделі, випуском якої компанія займеться з кінця 2025 року. Маск попередив, що він зазвичай дуже оптимістичний у своїх оцінках за термінами реалізації проєктів. Але поки що компанія розраховує поставити новинку на конвеєр у Техасі в другій половині наступного року.
Також Маск зазначив, що середня собівартість електромобіля Tesla за підсумками четвертого кварталу опустилася до суми трохи вище $36 000. Вона вже впритул наблизилася до «природної межі» для існуючої модельної лінійки, але це не зупинить команду Tesla у подальших спробах збільшити економію на всіх етапах виробництва – від вибору сировини до кінцевої доставки.