Вхід Заборонено
Rapido, популярна платформа для замовлення поїздок в Індії, тихо розпочала бета-тестування свого сервісу доставки їжі в Бенгальру, що є її першим серйозним кроком для конкуренції з лідерами ринку Swiggy та Zomato на одному з найшвидше зростаючих ринків доставки у світі.
Стартап, який працює вже 10 років, почав тестувати свій сервіс доставки їжі в трьох основних районах південного міста Бенгальру: Байрасандра, Таваракере та Мадівала (BTM) Лейаут, Хосур Сарджапура Роуд (HSR) та Коромангалу, підтвердив співзасновник та генеральний директор Rapido Аравінд Санка.
Rapido створив повністю власну дочірню компанію Ctrlx Technologies для запуску сервісу доставки їжі під назвою Ownly. За даними регуляторних документів, у правлінні дочірньої компанії значаться Санка та віце-президент з фінансів Rapido Вівек Крішна.
Санка зазначив, що не було конкретної причини для створення дочірньої компанії. Однак це може бути стратегічним ходом для уникнення конфлікту інтересів з Swiggy, який наразі володіє 12% акцій у стартапі з замовлення поїздок.
Нещодавно Swiggy підтвердив у листі до акціонерів, що його інвестиції в Rapido будуть переглянуті через потенційний конфлікт інтересів, “який може виникнути в майбутньому”.
Тим часом Ownly від Rapido також випустила свій додаток для Android у Google Play, який пропонує їжу з найближчих ресторанів за цінами приблизно на 15% нижчими від Swiggy та Zomato.
Зниження цін є результатом моделі Rapido, яка не стягує комісії з ресторанів, які у випадку інших додатків для доставки їжі, включно з Swiggy та Zomato, становлять до 30%, а натомість стягує фіксовану плату за замовлення. Стартап нагадав про свій підхід з фіксованою платою в пропозиції до ресторанів в червні.
Rapido має флот приблизно з 10 мільйонів транспортних засобів, включаючи 5-6 мільйонів двоколісних, по всій Індії, повідомило джерело, знайоме з бізнесом стартапу. Компанія використовує свій флот двоколісних для доставки їжі, поряд з наданням послуг таксі та кур’єрської доставки.
Rapido планує уникати показу ресторанів, що знаходяться далеко від клієнтів, щоб зменшити витрати на паливо та час доставки, а також буде курирувати меню на своєму додатку для максимізації маржі при достатній видимості, додав інвестор Rapido на умовах анонімності.
Працюючи з Swiggy, Rapido отримав інформацію про години пік та ресторани з високим попитом – дані, які стане в нагоді для власного сервісу доставки їжі, зазначив інвестор.
Угода зі Swiggy не забороняє Rapido використовувати ці дані, хоча забороняє стартапу укладати контракти з Zomato або іншими конкурентами, додав інвестор.
Заснований у 2015 році, Rapido почав як агрегатор таксі на мотоциклах, а згодом розширився на авто-рикші, доставку посилок та сторонні логістичні послуги. У 2023 році компанія також вийшла на ринок таксі, щоб змагатися з Uber та місцевим суперником Ola. Стартап отримав популярність у цьому сегменті завдяки своїй підписці, що позиціонує його як альтернативу комісійній моделі, яку використовують конкуренти.
Rapido також уклав угоду з тайваньським виробником електричних двоколісних з батарейними станціями Gogoro для впровадження своїх засобів як таксі на мотоциклах. Більш того, нещодавні кроки допомогли стартапу підвищити його оцінку та стати юнікорном минулого року.
Очікується, що онлайн-ринок доставки їжі в Індії перевищить ₹2 трильйони (приблизно $23 мільярди) до 2030 року, згідно з доповіддю Bain & Company та Swiggy, опублікованій минулого року. Zomato наразі очолює ринок з часткою 58%, згідно з даними брокерської компанії Motilal Oswal, тоді як Swiggy займає решту 42%, за даними Bernstein. Uber також була одним з перших гравців у цій сфері з Uber Eats, який вона продала Zomato на початку 2020 року.
На сьогодні Rapido залучила $574 мільйони у 13 раундах, згідно з Tracxn. Компанія працює більш ніж у 250 містах та обробляє понад 3,5 мільйона поїздок щодня. Стартап має серед своїх ключових інвесторів Prosus, WestBridge Capital, Nexus Venture Partners та Think Investments.