
Microsoft стверджує, що її штучний інтелект перевершує лікарів у складних медичних ситуаціях
Компанія Microsoft AI оголосила в понеділок, що Microsoft AI Diagnostic Orchestrator (MAI-DxO) правильно діагностує 85% складних клінічних випадків, опублікованих у New England Journal of Medicine, на фоні середньої точності 20% серед лікарів, які брали участь у дослідженні.
MAI-DxO також демонструє кращу ефективність у постановці діагнозів у порівнянні з лікарями, як зазначається у блозі компанії.
«Для того, щоб штучний інтелект міг справді змінити ситуацію, клініцисти та пацієнти повинні довіряти його можливостям», — йдеться у повідомленні. «Саме для цього ми створили нові орієнтири та AI-оркестратор».
Раніше використовувані методи оцінки AI-систем у медицині базувалися на іспитах для отримання медичної ліцензії США, які містять питання з вибором відповідей, що переважає за все механічне запам’ятовування та, таким чином, завищує рівень компетентності AI-систем.
З метою подолання обмежень цього тесту, Microsoft AI розробила новий, що вимагає послідовних діагнозів і використовує 304 нещодавно опубліковані випадки з NEJM. Цей тест передбачає, що AI-моделі та лікарі повинні задавати питання, призначати тести та працювати над остаточним діагнозом.
Тест Microsoft AI також включає віртуальні витрати, що відображають реальні витрати на охорону здоров’я.
MAI-DxO всупереч своїй функції оркестратора отримує доступ до різних мовних моделей і інтегрує різноманітні джерела даних. Він також налаштовується так, щоб його можна було використовувати в межах установлених бюджетних обмежень.
«Разом із нашими партнерами ми глибоко переконані, що майбутнє охорони здоров’я має бути сформоване шляхом доповнення людської експертизи та емпатії потужністю машинного інтелекту», — зазначено в повідомленні. «Ми з нетерпінням очікуємо наступних кроків у реалізації цієї візії».
Згідно з дослідженням спільноти PYMNTS Intelligence та AI-ID “Generative AI Tracker®: Генеративний штучний інтелект може підвищити ефективність охорони здоров’я та революціонізувати медичну допомогу”, американці позитивно оцінюють потенційні вигоди AI в медицині, але все ще відчувають дискомфорт з приводу того, щоб медичні працівники покладалися на AI.
Шістдесят відсотків американців висловили невдоволення тим, що постачальники послуг покладаються на AI у своїй практиці, а 57% вважають, що використання AI для діагностики захворювань та рекомендацій щодо лікування може зашкодити стосункам між лікарем і пацієнтом.