Європейські стартапи об’єднуються, щоб створити альтернативу Google: деталі нового проекту
Два європейські стартапи — німецька Ecosia та французька Qwant — об’єдналися, щоб створити інтернет-браузер, здатний скласти конкуренцію гігантам на кшталт компанії Google і браузеру Bing від Microsoft.
Про це повідомляє news.online.ua.
Ecosia, відома своєю орієнтацією на екологію, спрямовує весь прибуток на лісовідновлення, тоді як Qwant спеціалізується на захисті персональних даних. Стартапи планують розробити власний інтернет-індекс, що дозволить їм створити нову пошукову систему, яка відображатиме більш релевантні для користувачів результати, і відповідатиме європейським стандартам прозорості та приватності. Нове підприємство, European Search Perspective (EUSP), вже відкрито в Парижі.
Переваги Нової Пошукової Системи
Компанії, які будуть користуватися EUSP, зможуть зменшити залежність від Google та Bing, адаптуючи результати пошуку до власних потреб. Також передбачається можливість впливу на рейтинги компаній, надаючи перевагу етичним і екологічним бізнесам, що відрізняє їх від традиційних індексів пошуку. Генеральний директор Ecosia Крістіан Кролл зазначив, що впровадження таких принципів стане стимулом для великих компаній посилити увагу до етичності та прозорості. Водночас така ініціатива не матиме значного фінансового впливу на гігантів, які домінують на ринку веб-пошуку.
Технічна Співпраця та Подальші Плани
Проект EUSP належить порівну обом стартапам: Ecosia забезпечує фінансову підтримку і дані, а Qwant — технічну експертизу. Інфраструктуру надає компанія OVHcloud, котра є співвласником Qwant. Ecosia та Qwant разом нараховують близько 26 мільйонів користувачів. Вони також розглядають можливість залучення інвесторів та ліцензування свого індексу іншим компаніям, які можуть використовувати його для навчання систем штучного інтелекту. Тестування нової пошукової системи розпочнеться у Франції на початку наступного року, а в Німеччині — до кінця 2025 року. Основна мета розробників — досягти швидкості й точності, порівнянних з Google, шляхом постійного тестування та оптимізації.