Колорадо відтерміновує закон про штучний інтелект до червня 2026 року; бізнес отримує додатковий час
П’ятимісячне подовження надає законодавцям більше часу для обговорень змін під час регульованої сесії 2026 року, хоча попередні спроби провести такі зміни з часу ухвалення закону у травні 2024 року регулярно зупинялись. Незважаючи на новий термін, графік залишається напруженим: сесія Колорадо планується до закриття у травні 2026 року, що залишає лише кілька тижнів для генерального прокурора, щоб видати правила, та для роботодавців, щоб адаптувати програми відповідності, якщо не буде схвалено нове затримання.
Закон Колорадо про штучний інтелект є першим широким законодавством у США, яке регулює “високоризикові” системи ШІ, що використовуються в критично важливих рішеннях, таких як прийом на роботу, житло, кредитування, охорона здоров’я та освіта. Він вимагатиме від розробників розкриття резюме навчальних даних, відомих ризиків та інструкцій щодо використання, в той час як роботодавці та інші користувачі повинні впроваджувати програми управління ризиками, проводити річні оцінки впливу та інформувати споживачів, коли ШІ відіграє роль у важливих рішеннях. Закон також створює права на оскарження для осіб, яких торкнулися результати, пов’язані з ШІ, а порушення можуть розглядатись як несправедливі або обманні торгові практики.
Для бізнесу це затримання надає невелике, але цінне вікно для підготовки. Аналітики застерігають, що вимоги щодо документації, аудиту та моніторингу можуть спричинити значні експлуатаційні витрати. Дослідження Інституту раціональної поведінки оцінює, що навіть підвищення витрат на 1%, пов’язаних із дотриманням цього закону, може вплинути на галузі, такі як фінансові послуги, охорона здоров’я, житло та страхування. Для фінансових технологій, які створюють інструменти HR або рішення щодо кредитування на основі ШІ, такий закон є як перешкодою, так і можливістю відрізнити продукти, відповідно до вищих стандартів Колорадо.
Модель Колорадо уважно відстежується на національному рівні, оскільки інші штати, такі як Каліфорнія, Нью-Йорк та Іллінойс, розглядають подібне законодавство. На федеральному рівні Федеральна торгова комісія вказала на намір вивчити, як компанії просувають та використовують ШІ, зосереджуючи увагу на оманливих заявах і практиках, що можуть зашкодити споживачам або спотворити конкуренцію, а Комісія з рівних можливостей працевлаштування сигналізувала про зростаючий контроль за ШІ у сфері працевлаштування.
Ця затримка відображає ширшу невизначеність щодо регулювання ШІ, оскільки компанії зважують стратегії дотримання з урахуванням змінюваних термінів законодавства. Проте, як повідомляється, напрямок зрозумілий: бізнеси будуть відповідати за те, як їхні системи ШІ впливають на працівників і споживачів. Питання для компаній полягає не в тому, чи з’являться зобов’язання щодо дотримання, а в тому, як швидко їм потрібно адаптуватися і які компанії зможуть перетворити ранню готовність на конкурентну перевагу.