Оцінка Perplexity досягла 20 мільярдів доларів після нового раунду фінансування
1 min read

Оцінка Perplexity досягла 20 мільярдів доларів після нового раунду фінансування

Стартап у сфері штучного інтелекту Perplexity AI, який спеціалізується на пошукових технологіях, отримав нове фінансування в розмірі 200 мільйонів доларів.

Згідно з численними джерелами, нове фінансування оцінює компанію в 20 мільярдів доларів. Цю інформацію вперше повідомили з посиланням на поінформовані джерела.

У річному звіті зазначається, що Perplexity залучала фінансування приблизно раз на два місяці, і загальна сума зборів перевищила 1 мільярд доларів.

Після раунду фінансування в березні оцінка Perplexity становила 14 мільярдів доларів, а після залучення ще 100 мільйонів доларів у липні вона зросла до 18 мільярдів доларів.

Цей новий раунд фінансування відбувся на фоні спроби Perplexity купити браузер Google Chrome за 34,5 мільярда доларів, що дозволило б її браузеру Comet краще конкурувати з OpenAI.

Пропозиція компанії стала відповіддю на рекомендацію міністерства юстиції США про продаж Chrome як частину антимонопольної справи проти Google. Нещодавно федеральний суддя ухвалив рішення, що Google не зобов’язаний розділяти свій пошуковий бізнес, отже, браузер залишиться у їх володінні.

Продовження наступного розділу

Поява пошукових інструментів на базі штучного інтелекту, таких як рішення Perplexity, ChatGPT від OpenAI та AI-панелі Google, сприяла виникненню нової концепції під назвою генеративна оптимізація пошукових систем (GEO). Як було зазначено раніше, це новий напрямок, орієнтований на забезпечення видимості бренду в результатах пошуку.

Згідно з доповіддю, «підприємства нині стикаються з двома фронтами боротьби: збереження місця у традиційних пошукових системах та забезпечення визнання їх авторитету в системах на основі ШІ». Вона підкреслила, що безпрограшний підхід до збереження видимості стрімко змінюється, а ціна невдачі – це невидимість.

Оскільки компанії помічають зниження показників кліків, їм залишається лише прийняти еру, в якій ШІ надає повні відповіді на запити користувачів.

За словами Річарда Пліта, колишнього маркетингового керівника Google та нинішнього співзасновника і CEO Finmile, «пошук на основі ШІ вже змінює інтернет, і це не в майбутньому, а вже зараз». Він зазначив, що «традиційна SEO стосувалася ключових слів і зворотних посилань. Але з пошуковими системами на базі ШІ такими, як ChatGPT та Gemini, видимість тепер базується на авторитетності, ясності та контексту. Це вже не лише про ранжування, а про те, щоб бути відповіддю».

Пліт додав, що це означає, що онлайн-бізнесам потрібно «перейнятися переосмисленням своєї контент-стратегії: спілкуватися природно, демонструвати експертизу та враховувати машинну читабельність».