CMA підтверджує стратегічний статус Google на ринку пошукових послуг
Сьогодні Конкурентно-ринковий управління Великої Британії (CMA) підтвердило, що юридичні вимоги були виконані для надання Google статусу стратегічного ринку (SMS) у сфері загального пошуку та реклами в пошукових системах.
Нова система конкуруючих цифрових ринків у Великій Британії набула чинності 1 січня 2025 року, що дозволяє CMA здійснювати цілеспрямовані та пропорційні дії для покращення конкуренції у цифрових ринках, сприяючи інноваціям, інвестиціям та зростанню економіки Великобританії.
CMA розпочала розслідування щодо загального пошуку та реклами Google 14 січня, а в червні провела консультації стосовно запропонованого рішення, що Google має отримати статус стратегічного ринку.
Після цього CMA зібрала дані та отримала відгуки від більш ніж 80 зацікавлених сторін, а також мала конструктивний діалог з Google. Проаналізувавши зібрані матеріали, CMA зробила такі висновки:
-
Підтверджено, що Google має значну та закріплену ринкову владу в загальному пошуку та рекламі, тому вона отримала статус стратегічного ринку.
-
Підтверджено, що AI-помічник Gemini Google не підпадає під дію даного статусу. Однак це питання буде переглянуто з огляду на невизначеність розвитку ринку, і може бути змінено в майбутньому за певних умов.
-
Підтверджено, що інші функції пошуку на базі штучного інтелекту, такі як AI-Огляд та AI-Режим, підпадають під цю категорію.
-
Прозеґреовано обсяг цього статусу щодо новинних продуктів Google і продуктів синдикації.
Надання Google статусу SMS не є виявом правопорушення та не вводить жодних термінових вимог. Однак це дає CMA можливість розглянути пропорційні, цілеспрямовані втручання, щоб забезпечити ефективну конкуренцію у загальних пошукових послугах, а також упевненість споживачів та бізнесів, які залежать від Google, у справедливому ставленні до них.
CMA планує розпочати консультації щодо можливих втручань пізніше цього року.
Вілл Хейтер, виконавчий директор з цифрових ринків у CMA, зазначив:
Підтримуючи конкуренцію на цифрових ринках, таких як пошук і реклама, ми можемо відкрити нові можливості для бізнесу, як великого, так і малого, підтримуючи інновації та зростання, що сприяє інвестиціям у економіку Великої Британії.
Ми виявили, що Google займає стратегічну позицію в секторі пошуку та реклами — більше 90% пошукових запитів у Великій Британії здійснюється на його платформі.
Враховуючи відгуки, отримані після нашого запропонованого рішення, сьогодні ми надали пошуковим послугам Google статус стратегічного ринку.
Велика Британія є однією з країн, що приймають заходи для підтримки бізнесу та споживачів, залежних від пошукових та рекламних послуг. Серед таких країн — США, ЄС та Японія.
Додаткову інформацію можна знайти на сторінці розслідування CMA щодо пошукових послуг.
Примітки для редакторів
-
Для надання компанії статусу SMS CMA має підтвердити, що вона має значну та закріплену ринкову владу та стратегічну значущість у цифровій активності. Рішення про надання Google статусу SMS є окремим від триваючого розслідування SMS щодо мобільної платформи Google.
-
Реклама у пошуку — це коли рекламодавець сплачує за те, щоб його реклама з’явилася поряд з результатами пошукового запиту користувача. Розслідування стосується загального пошуку та рекламних активностей Google.
-
Фід ‘Discover’ Google та розділ ‘Top Stories’ і новинний ‘tab’ підпадають під дію, але окремий додаток та вебсайт Google News не підпадають.
-
Служби синдикації Google не підпадають під дію, якщо вони використовуються сайтом для внутрішнього пошуку (наприклад, коли власник сайту інтегрує пошуковий блок Google лише для того, щоб шукати статті на своєму сайті).
-
У червні 2025 року CMA опублікувала Путівник у пошуку у разі підтвердження статусу. CMA продовжує розглядати можливі втручання і планує розпочати консультації пізніше цього року.
-
Всі запити від журналістів слід надсилати до прес-служби CMA електронною поштою на [email protected] або за телефоном 020 3738 6460.