
Комітет Палати Представників США Розглядає Швидкий Розвиток ШІ, Його Ризики та Впливи
У середу, 17 вересня, законодавці зібралися на Капітолійському пагорбі для слухань, присвячених штучному інтелекту (ШІ). Мета заходу полягала у з’ясуванні можливостей, які він відкриває для інновацій, та ризиків, пов’язаних з робочими місцями, конфіденційністю та національною безпекою.
Засідання, організоване підкомітетом Палати представників з питань кібербезпеки, інформаційних технологій і державних інновацій, стало платформою для висловлення думок експертів з промисловості та політики щодо того, як США мають реагувати на швидкий розвиток цієї технології.
Можливості та ризики інновацій
Керівники комітету виразили як оптимізм, так і обережність. Головуюча Ненсі Мейс, представниця Республіканської партії від Південної Кароліни, порівняла боротьбу за лідерство у галузі ШІ з минулими технологічними змаганнями у космосі та ядерній енергетиці, зазначивши, що американські компанії «розширюють межі» можливого, від медичних проривів до розумніших систем транспорту та сільського господарства.
Рейтингова членка Шонтел Браун, представниця Демократичної партії від Огайо, підкреслила необхідність «відповідального і надійного використання» технології, застерігаючи, що без запобіжних заходів автоматизація може погіршити нерівність і залишити працівників позаду.
Свідки підтвердили подвійний характер розвитку ШІ. Кінсі Фабріцо, президент Асоціації споживчої технології (CTA), зазначила, що ШІ вже інтегровано у повсякденне життя, від медичних пристроїв до автономного сільськогосподарського обладнання. Вона додала, що в масштабах ШІ може стати «наступним великим двигуном зростання США», але відзначила, що фрагментоване регулювання на рівні штатів ризикує гальмувати малих інноваторів. CTA закликає Конгрес розробити федеральну структуру та законодавство про конфіденційність, щоб створити чіткі правила для бізнесу.
Темпи технологічних змін
Семюель Хаммонд, головний економіст Фонду американських інновацій, зосередив увагу на темпах розвитку можливостей ШІ. Великими мовними моделями, за його словами, за кілька років було досягнуто значного прогресу — від базової генерації тексту до розвинутого мислення. Остання система OpenAI тепер може автономно виконувати завдання, які раніше вимагали більше двох годин людських зусиль, а тривалість виконання завдань подвоюється кожні чотири-сім місяців.
Хаммонд попередив про ризики самопокращення. Штучний інтелект, що допомагає розробляти своїх наступників, може стимулювати прискорення циклів досліджень та розробок.
«Тепер реально, що до кінця року ми можемо отримати перших суперінтелектуальних науковців і математиків», — зазначив він, хоча обмеження, такі як потужності обчислень та енергетичні запаси, можуть затримати прогрес.
Справедливість, робоча сила та контроль
Ніколь Тернер-Лі, старша наукова співробітниця Брукінгського інституту, підкреслила важливість захисту споживачів та готовності робочої сили. Вона звернула увагу на ризики упередженості в системах найму та зростання шахрайства за допомогою AI-генерованого клонування голосу. Тернер-Лі закликала до зміцнення федеральних заходів захисту конфіденційності, вимог до людського нагляду та аудиту автоматизованих рішень.
Що стосується робочих місць, свідки висловили різні думки щодо термінів і впливу. Фабріцо вказала на нові можливості у сферах STEM та навчання, в той час як Хаммонд пропонував, що короткострокова адаптація може бути легшою для деяких працівників, зазначаючи зростання попиту на профессії, що підтримують дата-центри, такі як електрики та спеціалісти з кондиціонування. Тернер-Лі попередила, що зміщення робочих місць може непропорційно вдарити по профспілкових та фронтових ролях, закликаючи до «національної грамотності у сфері AI», щоб підготувати працівників до зміни завдань.
Останні дослідження показали, що майже половина американських працівників очікує, що ШІ змінить їхні ролі протягом наступних п’яти років, відображаючи як тривогу, так і обережний оптимізм у різних галузях.
Глобальна конкуренція та політичні рішення
Панель неодноразово повернулася до змагання з Китаєм. Свідки описали значні інвестиції Пекіна в напівпровідники, робототехніку та дата-центри. Фабріцо зазначила, що США не можуть дозволити собі відстати в розробці ШІ, інакше це може призвести до створення цілих індустрій та ланцюгів постачання за кордоном.
Законодавці обмірковують створення національної рамки для ШІ, щоб уникнути конфліктів з регулюванням на рівні штатів. Проте Тернер-Лі застерегла, що федеральна політика не повинна позбавляти споживачів захисту на рівні штатів, де генеральні прокурори експериментують з новими заходами для боротьби зі шахрайством. Вона окреслила цю задачу як пошук балансу між лідерством за кордоном та справедливістю і безпекою вдома.
Слухання підкреслили важливість збереження лідерства США у сфері ШІ, паралельно з управлінням ризиками, які варіюються від втрати робочих місць до загроз національній безпеці. Свідки погодилися, що регулювання має бути достатньо гнучким, щоб стимулювати інновації, але в той же час комплексним, щоб викликати довіру в суспільстві.
Завершуючи, Мейс сказала: «Коли ми зрозуміємо це правильно, ми забезпечимо, щоб штучний інтелект реалізував свій неймовірний потенціал».