Neon, друга за популярністю соціальна програма в Apple App Store, виплачує гроші користувачам за запис телефонних розмов та продає дані компаніям, що займаються штучним інтелектом
1 min read

Neon, друга за популярністю соціальна програма в Apple App Store, виплачує гроші користувачам за запис телефонних розмов та продає дані компаніям, що займаються штучним інтелектом

Новий застосунок, що пропонує записувати телефонні дзвінки та виплачувати за аудіозаписи, щоб потім продавати ці дані компаніям штучного інтелекту, неймовірно став другим у категорії соціальних мереж в американському App Store.

Застосунок, що називається Neon Mobile, позиціонує себе як інструмент для заробітку, обіцяючи “сотні або навіть тисячі доларів на рік” за доступ до ваших аудіо розмов.

На сайті Neon зазначається, що компанія виплачує 30 центів за хвилину, коли ви дзвоните іншим користувачам Neon, і до 30 доларів на день максимум, якщо дзвоните будь-кому іншому. Також застосунок виплачує за запрошення нових користувачів. 18 вересня ця програма вперше зайняла 476-те місце в категорії соціальних мереж, але до кінця учорашнього дня піднялася до 10-ї позиції, згідно з даними аналітичної компанії Appfigures.

У середу Neon зайняв 2-ге місце в рейтингу безкоштовних соціальних застосунків для iPhone.

Також він став 7-им у загальному рейтингу застосунків або ігор рано вранці в середу, а пізніше піднявся на 6-ту позицію.

Згідно з умовами використання Neon, мобільний застосунок може записувати вхідні та вихідні дзвінки користувачів. Однак, відповідно до маркетингових матеріалів Neon, він нібито записує лише вашу сторону розмови, якщо вона не з іншим користувачем Neon.

Ці дані продаються “компаніям штучного інтелекту”, згідно з умовами Neon, “для розробки, навчання, тестування та вдосконалення моделей машинного навчання, інструментів і систем штучного інтелекту та супутніх технологій.”

Фото: Neon Mobile

Той факт, що такий застосунок існує та дозволений у магазинах додатків, підтверджує, як далеко штучний інтелект проник у життя користувачів і в сфери, які колись вважалися приватними. Його високе місце в App Store свідчить про те, що частина ринку готова обмінювати свою конфіденційність на дрібні виплати, незважаючи на потенційні наслідки для себе або суспільства.

Незважаючи на заяви про конфіденційність, умови Neon містять дуже широку ліцензію на використання даних користувачів, за якою компанія отримує:

…світову, ексклюзивну, незворотну, передавану, безкоштовну ліцензію на продаж, використання, хостинг, зберігання, передачу, публічну демонстрацію, публічне виконання (включаючи через цифрову передачу аудіо), комунікацію з публікою, відтворення, модифікацію для формату відображення, створення похідних творів, як це дозволено цими Умовами, і розповсюдження ваших записів, повністю або частково, в будь-яких форматах медіа і через будь-які медіа-канали, у кожному випадку, чи зараз відомих, чи розроблених в майбутньому.

Це залишає достатньо можливостей для Neon використовувати дані користувачів більш широко, ніж вони заявляють.

Умови також містять детальний розділ про бета-версії, які не мають гарантії та можуть мати різні проблеми та помилки.

Фото: Neon (скрін)

Хоча застосунок Neon викликає багато запитань, можливо, він технічно є законним.

«Запис лише однієї сторони телефонного дзвінка націлений на уникнення законів про прослуховування», — говорить Дженніфер Даніелс, партнер юридичної фірми, що спеціалізується на конфіденційності, безпеці та захисту даних.

«Згідно з законами багатьох штатів, вам потрібно отримати згоду від обох сторін розмови, щоб записати її… Це цікавий підхід», — зазначила Даніелс.

Пітер Джексон, адвокат в галузі кібербезпеки та конфіденційності, також погодився і зазначив, що формулювання про “односторонні транскрипти” може свідчити про те, що Neon насправді записує дзвінки користувачів повністю, але просто видаляє те, що сказала інша сторона.

Крім того, юридичні експерти висловили занепокоєння щодо того, наскільки анонімними насправді є дані.

Neon стверджує, що видаляє імена, електронні адреси та номери телефонів користувачів перед тим, як продавати дані компаніям штучного інтелекту. Але компанія не вказує, як партнери з штучного інтелекту або інші замовники можуть використовувати ці дані. Голосові записи можуть бути використані для створення фальшивих дзвінків, які звучать так, ніби вони йдуть від вас, або компанії штучного інтелекту можуть використовувати ваш голос для створення власних голосів.

«Якщо ваш голос потрапляє туди, його можна використовувати для шахрайства, — говорить Джексон. — Тепер ця компанія має ваш номер телефону і по суті достатню інформацію — у них є записи вашого голосу, які можуть бути використані для створення вашої імітації та здійснення різних шахрайств.

Навіть якщо сама компанія надійна, Neon не розкриває, хто її надійні партнери та що ці структури можуть робити з даними користувачів у майбутньому. Крім того, Neon підлягає можливим витокам даних, як і будь-яка компанія з цінними даними.

Фото: Neon Mobile

У короткому тесті, проведеному журналістами, Neon не надав жодних вказівок про те, що він записує дзвінок користувача, а також не попереджав отримувача дзвінка. Застосунок працював як будь-який інший застосунок голосового зв’язку, а номер дзвонивого відображався як звичайно. (Ми залишимо дослідження безпеки для тих, хто спробує перевірити інші претензії програми.)

Засновник Neon Алекс Кіам не відгукнувся на запит про коментар.

Кіам, який ідентифікує себе лише як “Алекс” на сайті компанії, керує Neon з апартаменту в Нью-Йорку, як вказано в документах про бізнес.

Пост на LinkedIn свідчить, що Кіам залучив інвестиції від Upfront Ventures кілька місяців тому для свого стартапу, але інвестор не відповів на запит журналістів на час написання цієї статті.

Чи знечутливив штучний інтелект користувачів до проблеми конфіденційності?

Були часи, коли компанії, що прагнули отримати прибуток від збору даних через мобільні додатки, діяли потай.

Коли у 2019 році стало відомо, що Facebook платить підліткам за установку застосунку, який шпигує за ними, це викликало скандал. Наступного року новини знову привернули увагу, коли виявилося, що провайдери аналітики магазинів застосунків функціонували десятками нібито невинних програм, що збирали дані про використання мобільного екосистеми застосунків. Регулярно звучать попередження про недовіру до VPN застосунків, які часто не є такими приватними, як стверджують. Існують навіть урядові звіти, що детально описують, як агенції регулярно купують особисті дані, які “комерційно доступні” на ринку.

Тепер агенти штучного інтелекту регулярно приєднуються до зустрічей для ведення нотаток, а завжди активні пристрої штучного інтелекту доступні на ринку. Але принаймні в цих випадках всі погоджуються на запис, зазначає Даніелс.

В світлі широкого використання та продажу особистих даних, ймовірно, тепер є ті, хто настільки цинічний, що вважає, що якщо їх дані все одно продаються, вони можуть заробити на цьому.

На жаль, вони можуть ділитися більшою кількістю інформації, ніж усвідомлюють, і ставлять під загрозу конфіденційність інших.

«Є величезне бажання з боку, безумовно, працівників знань — і насправді, всіх — зробити все можливе, щоб полегшити роботу», — говорить Джексон. «І деякі з цих інструментів продуктивності роблять це за рахунок, очевидно, вашої конфіденційності, але також, все більше, конфіденційності тих, з ким ви взаємодієте щодня.»