
Магазин дизайну та розробки Iconfactory розпродає деякі програми — частково через штучний інтелект
На деякий час додаток Twitterrific був одним із найпопулярніших програм для пошуку в Twitter на iPhone. Однак сьогодні компанія, що стоїть за цим додатком, стикається з серйозними труднощами. Досить імовірно, що причиною цього є розвиток штучного інтелекту.
У середу, компанія Iconfactory визнала, що перебуває на перехресті та виставила на продаж кілька своїх додатків через нестачу ресурсів. У заяві зазначено, що каталог додатків Iconfactory зріс до такого обсягу, що їх важко підтримувати, але насправді бізнесів доводиться зосереджуватися на тих продуктах, які приносять кращу віддачу.
Допоміжні продукти більше не можуть підтримуватися, навіть якщо вони мають “багато щасливих і відданих користувачів”, каже співзасновник Iconfactory, Гед Махю.
Компанія заявила, що продовжить працювати над додатками Tapestry, Linea Sketch, Wallaroo та Tot, а також над новим проектом Retro Pixel Portraits, але готова приймати “серйозні пропозиції” на продаж інших додатків. У ці продажі входитимуть інтелектуальна власність та вихідний код.
Особливо цікаво те, що компанія вказує на суттєвий вплив штучного інтелекту на свій бізнес.
“ChatGPT та інші сервіси ШІ фактично вбивають @Iconfactory, і я не перебільшую”, — сказав розробник Iconfactory Шон Хебер у пості на Mastodon на початку цього місяця.
Проблема полягає не в тому, що користувачі переходять на ШІ замість мобільних додатків, а в тому, як “вибухове кодування” зменшує потребу в дизайнерських фірмах, як у них. Окрім створення власних додатків, Iconfactory отримувала дохід, пропонуючи послуги дизайну, які включають створення іконок, дизайну додатків, маркетингових матеріалів, а також брендингу та консалтингу.
Ці послуги допомагали підтримувати бізнес, який тепер зазнає шкоди через результативність ШІ. “Я знаю, що нічого з того, що я скажу, не завадить комусь продовжувати використовувати ChatGPT і отримувати нову іконку додатка за 5 хвилин для програми, яку ви також отримали з ChatGPT за кілька годин, але не знаю, що ми повинні робити, щоб заробляти на життя”, — написав Хебер.
Ще однією складною ситуацією для Iconfactory стало закриття їхнього найдорожчого додатку, Twitterrific, який було ліквідовано Ілоном Маском у 2023 році, коли компанія (тепер відома як X) заборонила всі сторонні клієнти. Це призвело до фактичного зникнення Twitterrific, Tweetbot та інших додатків, змусивши Iconfactory благати своїх користувачів відмовитися від повернення коштів у App Store, щоб залишитися на плаву.
Це також вплинуло на майбутнє Iconfactory, визнав Хебер у своїх постах.
“Спочатку Twitter/Ілон знищив наш дохід від основного додатку, який забезпечував наші витрати, а потім генеривна ШІ завдала остаточного удару по доходам від дизайну”, — зазначив він. “Я думаю, що, можливо, через те, що дизайн @Iconfactory досить хороший, у людей склалось враження, що ми сидимо на купі грошей або щось таке, але це не так. Ми ледве виживаємо з моменту приходу Ілона/Twitter. Нас лише шестеро, і у нас немає резервного фонду.”
Після закриття Twitterrific, Iconfactory вирішила звернутися до відкритого соціального вебу для отримання нового джерела доходів. Вони запустили додаток Tapestry, який дає користувачам можливість відслідковувати джерела з відкритого вебу, включаючи RSS, YouTube, Bluesky, подкасти, Mastodon, Reddit, Tumblr, Micro.blog та інші. Додаток пропонує безліч корисних інструментів для організації джерел, формування стрічок, вимкнення та приховування вмісту, якого ви не хочете бачити.
Цей додаток залишиться частиною зусиль компанії на найближчий час — наразі розробляється версія для Mac — але навіть його майбутнє може бути невизначеним. Відкриті соціальні платформи, як Mastodon та Bluesky, все ще значно менші за технологічних гігантів, що означає, що попит на щось таке, як Tapestry, є досить нішевим.
Як зазначив Хебер, Kickstarter для додатку був певним видом “останньої надії” з боку компанії, але люди не підписуються на підписку в достатніх кількостях, щоб компенсувати дохід, який раніше приносив Twitterrific.
Якщо ШІ і надалі дестабілізуватиме бізнес зі створення додатків, Iconfactory не буде єдиною, хто зазнає наслідків. Однак “вибухове кодування” додатків не завжди відповідає потребам споживачів, і не тільки через відсутність людського втручання, але й через ненадійність безпеки, яку пропонують деякі з цих програм.
У коментарі Махю погодився з тим, що ШІ “безумовно негативно вплинуло на дизайнерський бік наших послуг”, хоча воно ще не “вбило” компанію.
“Багато незалежних розробників використовують ШІ як дешеве або безкоштовне рішення для графічної роботи, такої як іконки додатків, що є однією з основних частин наших послуг. Ми, звісно, також продовжуємо, але кількість розробників, які звертаються до нас за цими послугами, значно зменшилася за останні кілька років,” — зазначив він у листі.
Він також вказав на інші фактори, які впливають на бізнес, такі як графічна система Apple, SF Symbols, яку розробники можуть використовувати замість цього. Споживачі втомилися від підписок на все. Крім того, він зазначає, що ціни на все зросли за роки, тоді як вартість додатків залишилася незмінною, що ускладнює ведення малому бізнесу.
“Ми були змушені розширити наші пропозиції в інші сфери, такі як UX-консалтинг, консультації з програмування та послуги, що приносить додатковий дохід, щоб компенсувати втрати від цієї втраченої роботи з дизайну. Вступ Liquid Glass від Apple створив нові можливості для дизайнерської роботи та консалтингу, і ми працюємо з кількома компаніями в цьому напрямку, тому сподіваємося на позитивний результат,” — підсумував він.