
Rivian називає заборону Огайо на прямий продаж автомобілів «надзвичайно ірраціональною» у новому позові
Rivian подала позов до Бюро автомобільного транспорту Огайо через часткову заборону, яка заважає автомобільним компаніям продавати свої автомобілі безпосередньо споживачам, обминаючи дилерів. У позові, поданому до федерального суду, компанія електромобілів називає цю заборону “крайньо ірраціональною”, стверджуючи, що вона знижує конкуренцію та обмежує вибір для споживачів. Rivian також підкреслює, що лише Tesla має право продавати свої автомобілі безпосередньо клієнтам в Огайо, що створює несправедливі умови для інших виробників електромобілів.
“Заборона Огайо є чистим економічним протекціонізмом на користь існуючих автомобільних дилерів штату, ставлячи їхні прибутки вище за інтереси споживачів,” – йдеться у позові, поданому в понеділок до районного суду південного округу Огайо.
Модель автомобільних дилерів, що існує вже кілька десятиліть, з’явилася на початку 1900-х років, коли такі компанії, як Ford і GM, продавали авто безпосередньо споживачам. Проте, коли автомобільна промисловість почала розвиватися, почали зростати побоювання щодо монополістичних практик, і виникли закони про франчайзинг. Відтоді автомобільні дилери запровадили контроль над продажами у багатьох штатах, хоча деякі компанії, наприклад Tesla, знайшли обхідні шляхи.
Дилери ускладнили безпосередні продажі, подавши численні позови та активно лобіюючи через свою торгову асоціацію, Національну асоціацію автомобільних дилерів (NADA). Понад десяток штатів запровадили абсолютні заборони на продажі автомобілів безпосередньо споживачам, в той час як деякі штати, такі як Огайо, ввели часткові заборони. На підставі угоди, досягнутої між Tesla та асоціацією дилерів Огайо, компанії було дозволено продавати свої автомобілі після зобов’язання відкрити три стаціонарні магазини в штаті, хоча Огайо продовжує виключати інші компанії з прямими продажами.
Позов Rivian звинувачує штат у наданні пільг для Tesla, при цьому виключаючи інші подібні компанії. У позові зазначається:
“Заборона Огайо також виглядає нелогічно. Огайо дозволяє таким виробникам, як Rivian, проводити гарантійне обслуговування та інші ремонти автомобілів у штаті, орендувати автомобілі споживачам в Огайо та навіть продавати нові автомобілі мешканцям Огайо з автосалонів за межами штату, з доставкою до сервісних центрів Rivian в Огайо. Необґрунтовано, але те, що Rivian не може зробити — це фактично завершити продаж автомобілів Rivian в Огайо. Це накладає надзвичайний тягар на споживачів Огайо та компанію Rivian без жодної законної причини.”
Це перший випадок, коли Rivian подала позов проти штату через заборону на прямі продажі. Раніше компанія була обвинувачена асоціацією дилерів Іллінойсу у порушенні їх заборони, але той позов остаточно було відхилено.
“Rivian вважає, що споживачі повинні мати можливість обирати автомобілі, які вони купують,” – зазначив Майк Каллахан, головний адміністративний офіцер, у заяві. “Вибір споживачів є основоположним принципом економіки Америки. Архаїчна заборона Огайо щодо прямих продажів автомобілів є неконституційною, ірраціональною і шкодить мешканцям Огайо, зменшуючи конкуренцію і вибір, а також підвищуючи витрати та незручності.