
Rapido в Індії стартує тестування доставки їжі щоб конкурувати зі Swiggy та Zomato
Rapido, відома платформа для замовлення таксі в Індії, тихо почала бета-тестування свого сервісу доставки їжі в Бенгалуру, що є її першим серйозним кроком для конкуренції з лідерами ринку Swiggy та Zomato на одному з найшвидше зростаючих ринків доставки в світі.
Десятирічний стартап розпочав тестування свого сервісу доставки їжі в трьох основних районах на півдні Бенгалуру: Бирасандра, Таварекере і Мадівала (BTM) Лейаут, а також на Шосе Хосур Сарджапура (HSR) та Коромандал. Про це підтвердив співзасновник і генеральний директор Rapido Аравінд Санка.
Rapido створила повністю власну дочірню компанію Ctrlx Technologies, щоб запустити свій сервіс доставки їжі під назвою Ownly. Дочірнє підприємство вказує Санка та віце-президента з фінансів Rapido Вівека Крішну як директорів, згідно з документами, перевіреними TechCrunch.
Санка зазначив, що немає конкретної причини для створення дочірньої компанії. Проте це може бути стратегічним кроком, щоб уникнути можливих конфліктів інтересів з Swiggy, яка наразі має 12% частки в цій стартапі.
Нещодавно Swiggy підтвердила в листі до акціонерів, що перегляне свої інвестиції в Rapido, посилаючись на потенційний конфлікт інтересів “який може виникнути в майбутньому”.
Водночас Ownly від Rapido також випустила свій додаток Android в Google Play, який пропонує їжу з найближчих ресторанів приблизно на 15% дешевше, ніж на Swiggy та Zomato.
Знижені ціни зумовлені моделлю Rapido, яка не стягує комісії з ресторанів, що можуть сягати до 30% у випадку інших сервісів доставки їжі, зокрема Swiggy та Zomato, а натомість знімає фіксовану плату за кожне замовлення. Стартап також згадував про свій підхід з фіксованою платою у пропозиції для ресторанів у червні.
Rapido має парк близько 10 мільйонів транспортних засобів, зокрема 5-6 мільйонів двоколісних, по всій Індії, повідомило джерело, яке знайоме з бізнесом стартапу. Компанія використовує свій парк двоколісних для доставки їжі, а також пропонує таксі та кур’єрські послуги.
Rapido уникне показувати ресторани, що розташовані далеко від клієнтів, щоб знизити витрати на паливо та час доставки, і буде курирувати меню на своєму додатку для максимізації маржі, пропонуючи при цьому достатню видимість, зазначив інвестор Rapido на умовах анонімності.
Під час виконання доставок для Swiggy Rapido отримав уявлення про години пікових навантажень та ресторани з високим попитом — дані, які тепер буде використовувати для свого сервісу доставки їжі, додав інвестор.
Угода з Swiggy не заважає Rapido використовувати ці дані, хоча забороняє стартапу укладати контракти з Zomato чи іншими конкурентами, додав інвестор.
Rapido, заснована у 2015 році, починала як агрегатор байкових таксі, перш ніж розширити свій бізнес на авто рікшові, доставку вантажів і сторонню логістику. У 2023 році вона увійшла в бізнес таксі, щоб конкурувати з Uber та місцевим суперником Ola. Стартап отримав популярність завдяки своїй підписній моделі, позиціонуючи себе як альтернативу комісійній моделі, що використовується конкурентами.
Rapido також уклала угоду з тайванським виробником електричних двоколісних з можливістю заміни акумуляторів Gogoro для використання своїх транспортних засобів в якості байкових таксі. Ці недавні кроки допомогли стартапу підвищити свою оцінку та стати юнікорном минулого року.
Очікується, що онлайн-ринок доставки їжі в Індії перевищить ₹2 трильйони (близько $23 мільярдів) до 2030 року, згідно зі звітом Bain & Company та Swiggy, опублікованим минулого року. Зомато наразі займає лідируючу позицію на ринку з часткою 58%, відповідно до даних брокерської фірми Motilal Oswal, тоді як Swiggy володіє залишковими 42%, за інформацією Bernstein. Uber також була одним з перших гравців у цій сфері з Uber Eats, який вона продала Zomato на початку 2020 року.
На даний момент Rapido залучила $574 мільйони в 13 раундах фінансування. Вона працює в понад 250 містах і виконує понад 3,5 мільйона поїздок щодня. Стартап має таких основних інвесторів, як Prosus, WestBridge Capital, Nexus Venture Partners та Think Investments.