
Google запевняє, що не руйнує веб-простір за допомогою пошуку на базі штучного інтелекту
Компанія Google стверджує, що функції штучного інтелекту в пошуку не впливають негативно на трафік вебсайтів, незважаючи на нещодавні звіти, які вказують на протилежне. У блозі, опублікованому в середу, керівниця Google Search Ліз Рід зазначає, що обсяги кліків з пошукової системи залишаються «відносно стабільними» в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, хоча деякі види сайтів отримують більше кліків, а інші — менше.
Аргументи Рід про те, що штучний інтелект насправді допомагає вебу, з’явилися через кілька тижнів після публікації звіту Pew Research, в якому зазначалося, що люди «менш схильні» клікати на посилання, коли Google демонструє їм огляд від штучного інтелекту, або згенероване AI резюме, що з’являється на початку результатів пошуку. У своєму пості Рід стверджує, що висновки Google суперечать звітам третіх сторін, які «часто базуються на неправильних методологиях».
Необхідні зміни в Google Search викликали хвилювання в індустрії цифрових медіа. У недавньому звіті йшлося про те, як видання, такі як Business Insider, Washington Post та HuffPost, стикнулися зі спадом трафіку після появи ChatGPT, Gemini та Copilot, що змусило деякі з них звільнити працівників. Крім того, зміни в алгоритмах Google призвели до труднощів для незалежних вебсайтів у збереженні своїх позицій у пошукових результатах.
Змінені патерни пошуку призвели до «зниження трафіку для деяких сайтів та збільшення для інших», причому сайти з форумами, відео, подкастами та «автентичними голосами» отримали найбільшу вигоду, відповідно до слів Рід. Користувачі також частіше відвідують сайти, які містять детальні огляди, оригінальні публікації або глибокі аналітики. «Ми продовжуємо надсилати мільярди кліків на вебсайти щодня і вважаємо, що цінність обміну даними між пошуком і вебом залишається сильною», — зазначає Рід.
Рід додає, що хоча деякі користувачі можуть не клікати за посиланнями у AI-оглядах, ті, хто все ж це робить, можуть затримуватися на сайті довше, щоб дізнатися більше про певну тему. «Відповідь АІ може надати загальне уявлення, але люди натискають, щоб заглибитися і дізнатися більше, а коли вони це роблять, ці кліки стають більш цінними», — підкреслює Рід.