Apple змінила умови для свого App Store в ЄС, ввівши складніші збори
1 min read

Apple змінила умови для свого App Store в ЄС, ввівши складніші збори

Apple оголосила про оновлення своїх розробницьких політик відповідно до Закону про цифрові ринки ЄС (DMA). Це рішення, яке було очікуваним, прийнято в останній момент перед дедлайном 26 червня, після якого компанія ризикувала отримати нові штрафи. Зміни стосуються способів взаємодії розробників додатків з їхніми користувачами, а також комісій, які встановлює Apple.

Раніше регулятори ЄС наклали на Apple штраф у розмірі 500 мільйонів євро за невиконання вимог DMA та погрожували подальшими покараннями, що змусило компанію вжити заходів.

### Нові правила взаємодії

Згідно з новими “анти-скеровуючими” правилами Apple, які регулюють комунікацію з клієнтами, розробники додатків в ЄС тепер можуть надавати посилання на альтернативні способи оплати підписок і покупок всередині додатків, які не проходять через App Store. Це означає, що такі посилання можуть бути розміщені на вебсайті, в альтернативних магазинах додатків, у інших додатках тощо. Крім того, ці посилання можна відкрити як у додатку, так і поза ним, і для цього не потрібно використовувати попереджувальні екрани або текст, який Apple раніше вимагала.

### Нова структура зборів

Замість скасування Основного технологічного збору (CTF), Apple запровадила нову складнішу структуру зборів. Тепер є початковий збір за установку (2%) та збір за послуги магазину, який становить або 13%, або 5%, залежно від вибраного рівня розробником. Члени програми для малих підприємств сплачують 10%.

Розробники 1-го рівня мають доступ до обмеженого набору послуг App Store, таких як перевірка додатків, ручні оновлення та заходи проти шахрайства. Розробники 2-го рівня отримують доступ до інструментів маркетингу, автоматичних оновлень, функцій кураторства та персоналізації, аналітики додатків тощо.

Для додатків, які бажають надавати альтернативні методи оплати через Додаток про зовнішні підключення магазинів, запроваджується Комісія основної технології (CTC), яка в кінцевому підсумку замінить CTF.

До цього моменту розробники сплачували CTF у розмірі 0,50 євро за кожну установку додатку після того, як він перевищував один мільйон завантажень. Це правило залишиться в силі для розробників за новими європейськими бізнес-умовами.

### Зміни в умовах для розробників

Для розробників за стандартними умовами в ЄС діятиме 5% комісія CTC. Ті, хто наразі сплачує старий CTF, перейдуть на нові правила до 1 січня 2026 року.

Apple заявила, що “CTC відображає вартість, яку компанія надає розробникам через постійні інвестиції в інструменти, технології та послуги, що дозволяють створювати та ділитися інноваційними додатками з користувачами”.

Генеральний директор Epic Games Тім Свіні, чия компанія подала позов проти Apple і виграла право на використання альтернативних способів оплати без комісії в США, відреагував на новини, назвавши це черговим випадком недобросовісного виконання зобов’язань з боку Apple.

Він наголосив, що “нова схема недобросовісного виконання вимог щодо Закону про цифрові ринки Apple є явним порушенням як в Європі, так і в США, і знущається з поняття чесної конкуренції на цифрових ринках. Додатки з конкурентними способами оплати не тільки підлягають оподаткуванню, але й комерційно паралізовані в App Store”.