
Microsoft відмовилася від Perfect Dark, закриває розробника внаслідок масштабних скорочень Xbox
Microsoft скасувала перезапуск Perfect Dark та закрила свою власну студію The Initiative в рамках масових скорочень, які серйозно вплинули на підрозділ Xbox. Останній раунд звільнень також зачепив британського розробника Rare, у якого скасували екшн-пригодницький проект Everwild. Крім того, під ударом опинились ZeniMax Online Studios, розробники The Elder Scrolls Online, яким теж скасували незаявлений MMO-проект.
## Скорочення робочих місць у Microsoft впливають на підрозділ Xbox
Це вже четверте коло звільнень в ігровому підрозділі Microsoft з початку 2024 року — всі вони відбулися після завершення поглинання гіганта геймерської індустрії Activision Blizzard у жовтні 2023 року за понад 69 мільярдів доларів. Останні реорганізаційні заходи передбачають скорочення майже чотирьох відсотків загальної кількості працівників — понад 9,000 осіб, оскільки компанія планує спростити свою організаційну структуру.
Згідно з даними Bloomberg, скорочення торкнулося також підрозділу Xbox, вплинувши на розробника Candy Crush компанію King, розробників Call of Duty Raven Software та Sledgehammer Games, Halo Studios і Turn10 Studios, які займаються девелоперством Forza Motorsport. Точна кількість осіб, яких це торкнулося в ігровому підрозділі, залишається незрозумілою, але відомо, що компанія King скорочує штат на 10 відсотків, тобто близько 200 співробітників.
## Скасування Perfect Dark та інших проектів
Перезапуск Perfect Dark було анонсовано на The Game Awards 2020, і над ним працювала студія The Initiative, що базується в Санта-Моніці, у співпраці зі студією Crystal Dynamics, знаменитою за серію Tomb Raider. Гра отримала трейлер геймплейного процесу на Xbox Games Showcase минулого року, але не була представлена на останньому заході у 2025 році.
The Initiative, яка працювала над своїм першим проектом, залучила ветеранів з таких студій, як Sony Santa Monica Studio, Naughty Dog і Rockstar Games. У листопаді минулого року Брайан Хортон з Insomniac Games, який на той момент був креативним директором Marvel’s Wolverine, залишив свою посаду, щоб приєднатися до The Initiative та очолити Perfect Dark.
Внутрішній лист, що потрапив у руки Windows Central, свідчить про те, що Microsoft оголосила про скасування Perfect Dark і Everwild, а також кількох незаявлених проектів, і закриття The Initiative.
“Ми вирішили зупинити розробку Perfect Dark і Everwild, а також закрити декілька незаявлених проектів у нашому портфоліо, закривши одну з наших студій, The Initiative”, – йдеться у повідомленні голови Xbox Game Studios Метта Буті до співробітників.
“Ці рішення, як і інші зміни в наших командах, є частиною ширшої стратегії коригування пріоритетів та концентрації ресурсів, щоб забезпечити нашим командам більший успіх в умовах змінюючої індустрії. Ми не приймали ці рішення легковажно, оскільки кожен проект і команда представляють роки зусиль, уяви та зобов’язань”.
Метт Буті підкреслив, що загальна стратегія Xbox залишиться незмінною і що її “найбільші франшизи” продовжать розвиватися. Він зазначив, що Xbox Game Studios наразі працює над понад 40 проектами. Працівникам, яких торкнулися звільнення, запропонують вихідну допомогу та допомогу у переході на нові посади. Microsoft також спробує працевлаштувати деяких звільнених співробітників на вакантні позиції в інших командах ігрового підрозділу, зазначив Буті у своєму листі.
До повідомлення Буті про затверджені студії та проекти, генеральний директор Microsoft Gaming Філ Спенсер повідомив співробітникам Xbox, що підрозділ слідує прикладу Microsoft щодо скорочення управлінських рівнів з метою підвищення гнучкості та ефективності.
“Я усвідомлюю, що ці зміни відбуваються в момент, коли у нас більше гравців, ігор та годин геймінгу, ніж коли-небудь раніше. Наша платформа, апаратура та графік ігор ніколи не виглядали так сильно”, – зазначив Спенсер у внутрішньому меморанді. “Той успіх, який ми маємо зараз, заснований на складних рішеннях, які ми приймали раніше. Ми маємо приймати рішення зараз для продовження успіху в наступні роки, і ключовою частиною цієї стратегії є дисципліна у пріоритетах”.
## Скорочення на Xbox та зміна стратегії
Скорочення в Xbox стали звичайним явищем після остаточних угод Microsoft щодо придбання розробника Call of Duty Activision, що викликало підвищену увагу до компанії. У січні минулого року Microsoft звільнила більше 1,900 працівників Xbox, включаючи співробітників тільки-но придбаного підрозділу Activision Blizzard — це близько восьми відсотків від загального штату ігрового підрозділу. Тоді ж Microsoft скасувала незаяву гру на виживання, яка розроблялася в Blizzard.
У травні 2024 року Microsoft оголосила про закриття трьох своїх ігрових студій, що належать Bethesda, включаючи розробників Hi-Fi Rush Tango Gameworks і Redfall Arkane Austin, щоб зосередити увагу на “пріоритетних іграх”. Це призвело до «значних звільнень» у постраждалих студіях. Пізніше Tango була придбана Krafton, і студія підтвердила, що розпочала роботу над новим проектом.
У вересні 2024 року гігант технологій звільнив 650 працівників у підрозділі Xbox з метою скорочення витрат у зв’язку з угодою про придбання Activision. Після завершення найбільшої угоди в історії ігор компанія також змінила свою основну стратегію Xbox, спростивши акцент на домашній консолі та зосередивши увагу на сервісах Xbox, таких як Game Pass і хмарні ігри. У 2024 році Microsoft також почала випускати свої ексклюзивні можливості Xbox на суперницьких платформах, стратегічний поворот, що триває й у 2025 році. Компанія планує випустити більше перших ігор на PlayStation 5.
Однак Xbox не відмовляється від апаратного бізнесу. Минулого місяця компанія оголосила, що підписала багаторічну угоду з AMD про спільну розробку чіпів для своїх майбутніх пристроїв, включаючи консолі наступного покоління Xbox. Microsoft зазначила, що її наступний досвід користувача Xbox не буде обмежено лише одним магазином чи пристроєм, а також зосередиться на тому, щоб зробити Windows “найкращою платформою для ігор”.