
AXA Інвестує в Технології для Контролю Зростаючих Витрат на Страхування
Оскільки природні катастрофи стають усе частішими та більш масштабними, витрати на страхування стають непосильними. Глобальний страховий концерн AXA застосовує штучний інтелект (ШІ), Інтернет речей (IoT) та цифрові двійники для управління страховими випадками, не виходячи при цьому з ринку.
Пʼєр дю Росту, генеральний директор цифрової комерційної платформи AXA, зазначив, що лісові пожежі в Лос-Анджелесі в січні призвели до збитків у 300 мільярдів доларів.
«Страхування не здатне впоратися з подіями такого масштабу», — сказав дю Росту на недавній конференції Viva Tech 2025 у Парижі.
«Протягом останніх 30 років кількість подій із збитками понад 1 мільярд доларів зросла у 20 разів. Загальні економічні втрати, пов’язані зі змінами клімату, зросли вчетверо з 1985 року», — додав дю Росту.
Проблема виходить за межі кліматичних катастроф.
«Кількість позовів, пов’язаних з політичними ризиками, зросла на 300% за останні два роки», — зазначив дю Росту, підкреслюючи, що більше 40% глобальних компаній повідомляють про бездіяльні активи. Витрати на кіберзлочинність також стрімко зростають. У цьому році збитки оцінюються у 1,5 трильйона доларів — більше, ніж річний дохід Google, Amazon і Meta разом узяті.
Згідно з даними Національного управління океанів та атмосфери (NOAA), з 1980 по 2024 рік у США сталося 403 природні та кліматичні катастрофи, які призвели до загальних збитків понад 1 мільярд доларів. Загальна вартість цих подій становила 2,92 трильйона доларів.
Зростання розриву
Один із способів, яким індустрія справляється з проблемою, — це зменшення обсягу покриття страхування.
«Ми називаємо це страховим розривом, який є різницею між тим, що покривається, і тим, що не покривається», — пояснив дю Росту. «Цей розрив зростає».
В замість того щоб виходити з ринку, як деякі конкуренти, AXA робить ставку на технології, щоб скоротити цей розрив.
«Ми не хочемо покидати ринки. Зобов’язання, яке взяла на себе AXA, полягає в тому, щоб інвестувати в нові технології для пошуку рішень, які допоможуть забезпечити профілактику в широких масштабах для наших клієнтів», — сказав дю Росту.
AXA використовує наступні технології:
- Геопросторова аналітика: «Ви можете отримати 10 або 20 знімків одного і того ж місця в різний час за допомогою різних супутників менш ніж за годину», — сказав дю Росту. AXA використовує цю можливість для виявлення ризиків, моделювання небезпек, таких як лісові пожежі, і керування кризовими ситуаціями. Наприклад, супутникові знімки затоплення в Валенсії в 2024 році виміряли глибину води, «так що ми можемо автоматично повідомити нашим клієнтам, чи були їхні ділянки повністю затоплені».
- Застосування Інтернету речей (IoT): Прогнозне обслуговування та моніторинг водопровідних труб є ключовими випадками використання. «Ми тепер можемо на рівні індустрії визначити, чи вийде з ладу машина за 45 днів до моменту її поломки», — повідомив дю Росту. Він зазначив, що дослідження показало, що датчики для водопроводу дозволили знизити втрати від розривів труб на 93%.
- Цифрові двійники: можливість створення віртуальної копії забезпечує можливість проведення розширених симуляцій. Наприклад, аеропорт Сінгапуру створив цифрового двійника всього аеропорту для моделювання ситуацій, таких як пандемії, проблеми, пов’язані з погодою, та інше. «Тепер вони можуть знизити час простою аеропорту на 30%», — зазначив він.
Штучний інтелект об’єднує ці технології.
«Використовуючи ШІ, ми можемо поєднувати дані таким чином, що можемо проводити сценарії, генерувати аналітику і навчатися», — зазначив дю Росту. AXA також вивчає агентний ШІ для автоматизації заходів профілактики та реагування.
Однак, за словами дю Росту, технології самі по собі не є достатніми.
«Дуже важливо поєднати весь цей цифровий досвід з найкращою людською експертизою. Нічого не замінить суперексперта, який виїжджає на об’єкт», — підкреслив він.
Дивлячись у майбутнє, дю Росту описав, як ШІ та технології можуть суттєво знизити збитки та час простою, починаючи з автономних виїздів на обслуговування до оптимізованих реакцій на катастрофи. Іронічно, що всі ці технології вже існують.
«Все це вже існує зараз», — сказав він. «Залишається лише наша здатність діяти та з’єднувати крапки».
Дю Росту закликав до співпраці між галузями.
«Ми повинні працювати як екосистема», — зазначив він. «Ми повинні з’єднати точки між вашою компанією та нашою компанією. Ми повинні прийняти рішення про обмін даними. Це єдиний спосіб, щоб ми досягли успіху».