Від моделі “Все точно вчасно” до “Все на всяк випадок”: Погляд на постачальницький ланцюг Schneider Electric з використанням штучного інтелекту
1 min read

Від моделі “Все точно вчасно” до “Все на всяк випадок”: Погляд на постачальницький ланцюг Schneider Electric з використанням штучного інтелекту

Schneider Electric активно інвестує в штучний інтелект (ШІ), автоматизацію та цифрову трансформацію, прагнучи перейти за межі Індустрії 4.0 до нової епохи Індустрії 5.0. Ця концепція акцентує увагу на людях і суспільній користі у сфері передових промислових технологій.

«Ми спостерігаємо за зростанням інтересу до Індустрії 5.0, оскільки разом ми рухаємося до більш цілісного підходу», — зазначив Грегорі Тінк, директор з промислової цифрової трансформації в Schneider Electric. На його думку, Індустрія 5.0 являє собою наступний крок, що передбачає не лише впровадження технологій, як у випадку з 4.0, а й їхнє використання через призму вигоди для людей і суспільства.

Компанія Schneider Electric зосередилась на поєднанні електрифікації, автоматизації та цифровізації для сприяння промисловому прогресу та сталому розвитку. Екологічність є ключовим аспектом її діяльності. Цього тижня Time визнало Schneider Electric найстійкішою компанією світу.

«Ми постійно шукаємо шляхи для покращення у сфері сталого розвитку та впливу на світ, прагнучи електрифікації, автоматизації та цифровізації як основи нашої стратегії», — заявив Тінк. «Ці три елементи необхідно поєднати для справжнього просування галузі вперед».

Важливим аспектом цього підходу є трансформація постачальної мережі, де ШІ та дані допомагають компанії створювати резистентність в умовах постійних потрясінь. У рамках концепції, компанія використовує аналітику даних для прогнозування потреб і організації виробництва в «правильних місцях у правильний час», зазначив Тінк.

Проте це не лише своєчасне виробництво, а швидше «передбачливе мислення», пояснив Тінк. «Якщо щось трапиться, як ми можемо бути більш стійкими, стійкими та ефективними?»

ШІ виступає ключовим елементом для досягнення цієї гнучкості. «Ми вже не можемо просто заповнити цю прогалину наймом нових людей. Нам необхідно звернутися до технологій і зробити це максимально ефективно», — додав Тінк.

Згідно з доповіддю PYMNTS Intelligence, технологічні інновації можуть зменшити ризики в постачальних ланцюгах: «Хоча традиційна оцінка ризиків залишається основою, компанії дедалі більше звертаються до ШІ та машинного навчання для прогнозування порушень ще до їх виникнення». Крім того, прогностична аналітика, доповнена даними в реальному часі з пристроїв Інтернету речей, дозволяє компаніям визначати моменти, коли обладнання потребує ремонту.

У зв’язку із розширенням постачальних мереж через континенти технології стають незамінними у керуванні міжкордонами ризиками. «Хоча фронтальні логістичні операції привертають найбільшу увагу під час криз, справжня боротьба часто починається в бек-офісі», — зазначено в доповіді. «Підприємства зі строгими, застарілими системами менш здатні швидко реагувати на потрясіння, особливо працюючи через кордони».

Дані в реальному часі — змінюють правила гри

Schneider Electric об’єднує дані з різних систем і використовує аналітику в реальному часі для внесення коректив. Однак Тінк підкреслив, що не всі дані обов’язково мають бути централізованими, перш ніж компанії зможуть діяти.

Хоча агрегування даних важливе, «не обов’язково все збирати в один сховище даних перед їх використанням», — зазначив Тінк. Наприклад, «можна створити агенти, які працюватимуть на заводі».

Ця комбінація централізованого та розподіленого управління даними є критично важливою для швидкого прийняття рішень. «Отримання цієї інформації в реальному часі, щоб ви могли швидше реагувати — це має сенс», — підкреслив Тінк.

«Наприклад, можна збільшити виробництво одного продукту на одній фабриці, щоб забезпечити резервування в нашій постачальній мережі. Якщо виникає збій або зупинка на одній фабриці, ми можемо швидко перенаправити виробництво на іншу фабрику, щоб наші клієнти не зазнали затримок».

Тінк навів приклад, коли його компанія надсилала продукт замовнику вантажівкою, але та зазнала аварії, і замовнику терміново потрібен був цей продукт. Використовуючи свої дані, ШІ та гнучку постачальну мережу, «ми змогли замінити цей продукт менш ніж за 24 години, оскільки змогли проаналізувати дані, виявити, де ми ще їх виробляємо» і зрозуміли, що фабрика має гнучкість у графіку, тому встигли внести корективи.

Без цих можливостей, за його словами, відновлення «могло б затягнутися на тижні». Це було б пов’язано з тим, що, ймовірно, був би лише один джерело для продукту, і для отримання ще одного продукту знадобилося б кілька дзвінків і документації.

Зміна стратегії

Озираючись назад, Тінк зазначив, що до пандемії COVID-19 компанія вважала свою постачальну мережу стабільною.

«Ми, так би мовити, прийняли це як належне», — сказав Тінк. Однак пандемія та інші потрясіння змусили Schneider Electric переглянути свою стратегію і зосередитись на резистентності, а не на економічно вигідних локаціях для виробництва.

«Це пов’язано з тим, що якщо ми не можемо вчасно отримати частини для виготовлення наших продуктів, це вплине на самі продукти, що в свою чергу вплине на наших клієнтів», — додав Тінк.

Один з прикладів цифрової трансформації можна побачити на 67-річному заводі в Лексінгтоні, Кентуккі, де Schneider Electric впровадила систему виявлення дефектів на основі візуального ШІ для конвеєрної стрічки. «Це дозволило усунути непередбачену зупинку», — зазначив Тінк. «Ми стали здатні виявляти дефекти на ранніх етапах і організовувати обслуговування, коли це можливо».

Однак зміни не проходять без труднощів. «Це завжди пов’язано з людьми та навчанням — потрібно, щоб люди зрозуміли і прийняли, що це інший спосіб ведення бізнесу», — підкреслив Тінк. Він відзначив, що підтримка керівництва є необхідною для успіху зусиль з трансформації. «Якщо керівництво не підтримує, це насправді не спрацює».

Щодо планів на майбутнє, Тінк зазначив, що Schneider Electric бачить величезний потенціал у ШІ-агентах.

«Індустрії необхідно впровадити досвід 20-річної роботи наших операторів у алгоритми, щоб агенти, яких ми створюємо, стали експертами в керуванні постачальними мережами та ухваленні рішень», — додав Тінк. «Наступний крок має стосуватися агентного ШІ».