Для 85% фінансових директорів підприємств агентний штучний інтелект залишається невизначеною темою
1 min read

Для 85% фінансових директорів підприємств агентний штучний інтелект залишається невизначеною темою

Дисруптивні технології іноді помилково сприймаються як невдалі спроби на початкових етапах свого розвитку. Наприклад, компанія Polaroid, яка була піонером у виробництві миттєвих фотографій, проігнорувала появу цифрових камер, що призвело до її банкрутства у 2001 році, а згодом до успішної трансформації в цифрову компанію. Натомість може відбуватися й протилежна динаміка. Нові технології можуть швидко розвиватися, однак у певний момент зазнавати краху. На піку популярності у 2010 році Blackberry контролювала більше половини ринку смартфонів у США і 20% глобального ринку.

Рік тому, згідно з даними Google Trends, кількість запитів щодо агентивного штучного інтелекту можна було перерахувати на одному пальці. Але в червні 2025 року все виглядає зовсім інакше. Цей термін досягнув максимальних показників на Google, оскільки деякі керівники промисловості активно просувають його як наступну велику інновацію в царині AI, в той час як інші закликають утриматися до вирішення питань інфраструктури та робочих процесів.

Критичне питання

Наразі важливим є питання про нову форму штучного інтелекту (AI). Яка буде подальша доля агентивного AI, який здатний автономно виконувати завдання та діяти незалежно від втручання людини? Це питання стає дедалі нагальнішим на фоні зростаючого скептицизму щодо здатності технології відповідати своїм обіцянкам, забезпечувати якісні результати та використовуватися етично.

Згідно з майбутнім звітом PYMNTS Intelligence, майже всі головні фінансові керівники компаній на рівні підприємств знайомі з агентивним AI, проте лише 15% із них серйозно розглядають можливість його використання. Компанії наразі перебувають на ранніх етапах оцінки, випробувань та концептуальних доказів, а не на стадії широкомасштабного впровадження. Хоча агентивний AI активно обговорюється, він поки що не став невід’ємною частиною бізнесу.

Ідея, а не проект

Аналіз даних свідчить про те, що компанії, що досліджують агентивний AI, вже мають значний досвід у використанні генеративного AI, технології, яка хоч і менш просунута, але все ще ефективна, як-от ChatGPT, що використовується для створення контенту, обробки запитів споживачів, програмування та аналізу даних.

Отже, ступінь впровадження агентивного AI в компанії прямо залежить від того, наскільки далеко вона просунулась у використанні генеративного AI. Серед компаній, які активно використовують генеративний AI, дві третини розглядають можливість впровадження агентивного AI, вважаючи це «логічним наступним кроком». Натомість в організаціях, що досі залежні від ручних робочих процесів, лише 11% розглядають агентивний AI.

Протиставлено цьому, незважаючи на те, що використання генеративного AI зростає — зокрема, в інноваціях продуктів на 21% і виявленні шахрайства на 31% з березня 2024 року, звіт PYMNTS показує, що загальні інвестиції в генеративний AI сповільнюються. Тільки 27% підприємств планують збільшити свої бюджети на генеративний AI цього року, що є різким зниженням з 53% минулого року. Це зменшення, ймовірно, вплине й на агентивний AI, який вимагає ще більшого рівня довіри та впевненості перед тим, як компанії зможуть виділити ресурси та керівництво для його впровадження.

Чекайте майбутнього звіту, щоб дізнатися, як агентивний AI став популярним, але в той же час контроверсійним напрямком без чіткої часової лінії для впровадження.

Детальніше:

Агентивні системи AI можуть поводитися некоректно, якщо їх притиснути, згідно з Anthropic

MIT досліджує, як AI-агенти можуть навчитися міркувати, як люди

Еволюційна роль генеративного AI в бізнесі