Прорив у фінансах: століття штучного інтелекту стартує з інвестицій у кредитні рішення нового покоління
1 min read

Прорив у фінансах: століття штучного інтелекту стартує з інвестицій у кредитні рішення нового покоління

Американська компанія Zest AI оголосила про залучення стратегічних інвестицій для розвитку своїх рішень у сфері кредитування з використанням штучного інтелекту. Цей фінансовий раунд, що відбувся 4 листопада, очолили п’ять її клієнтів з фінансового сектору, серед яких виділяється інвестор Citi. Сума залучених коштів не була розголошена.

Отримане фінансування Zest AI планує спрямувати на розширення своїх ініціатив у сфері автоматизації та подальшу реалізацію своєї кредитної платформи LuLu. Серед інших рішень компанія розробила системи для автоматизованого підбору кредитів та виявлення шахрайства. Згідно з інформацією, наданою в пресрелізі, за допомогою машинного навчання кредитори можуть підвищити рівень схвалення кредитів в середньому на 25% та знизити кількість дефолтів на 20%.

Zest AI має більш ніж 50 патентів, виданих або на стадії розгляду, а також понад 650 власних кредитних моделей. Компанія обслуговує близько 300 клієнтів, серед яких кредитні спілки, регіональні банки та великі фінансові установи.

Генеральний директор Zest AI, Майк де Вер, зазначив, що зростання конкуренції, посилення підтримки з боку регуляторів для технологій штучного інтелекту та потреба у підвищенні ефективності сприяють збільшенню попиту на їхні рішення. “Ця інвестиція дозволить нам прискорити інновації та розширити впровадження, допомагаючи більше фінансових установ використовувати штучний інтелект для впливу на громади, яких вони обслуговують”, — сказав він у своєму коментарі.

Серед інвесторів, які долучилися до останнього фінансового раунду Zest AI, можна назвати інвестиційну групу Citi Ventures, а також кредитні спілки Truliant, ORNL, Members 1st та SchoolsFirst. Генеральний директор SchoolsFirst, Білл Чені, підкреслив, що технології Zest AI дозволили їхній кредитній спілці понад удвічі збільшити рівень миттєвих схвалень кредитів, що суттєво покращило як обслуговування клієнтів, так і фінансові результати.

Майкл Вілсон, керівник Members 1st, зазначив, що LuLu став істотним інструментом для порівняння даних з конкурентами, що дозволяє їхній організації оперативно реагувати на зміни.

У травні Zest AI презентувала модель LuLu Strategy — новий етап своєї платформи зі штучним інтелектом, котрий надає кредиторам глибше розуміння поведінки позичальників, моніторинг виконання кредитів і моделювання політик управління.

Крім того, у серпні 2024 року компанія впровадила рішення для виявлення шахрайства, яке за допомогою штучного інтелекту здатне миттєво розпізнавати та позначати порушення в доходах та інших даних протягом автоматизованого процесу прийняття рішень про кредитування.

Відзначимо, що використання моделей штучного інтелекту в аналізі даних дозволяє виявляти шахрайські схеми на рівні, що значно перевищує можливості людського аналізу, зазначив де Вер.