Технологія розпізнавання схожості на YouTube: як новий інструмент змінить гру в онлайн-контенті
YouTube запустив нову технологію для захисту особистих даних своїх творців контенту від використання штучного інтелекту. Відтепер учасники YouTube Partner Program можуть виявити та видалити AI-генеровані матеріали, що використовують їхню подобу, що стало можливим після завершення пілотного тестування.
Цей перший етап впровадження технології отримав підтримку від самої компанії, про що підтвердила вона під час спілкування з представниками TechCrunch. Вже нині учасники програми отримали електронні листи з інструкціями щодо активації нової функції.
Технологія YouTube спрямована на виявлення контенту, в якому фігурує зовнішність та голос творців. Це необхідний крок для запобігання несанкціонованому використанню їхньої подоби, яке може призводити до реклами товарів та послуг без їхньої волі чи поширення дезінформації. Нещодавно були зафіксовані випадки, коли наживо використовували AI-клони голосів популярних YouTube-блогерів для втягування глядачів у шахрайські схеми.
На своєму каналі Creator Insider YouTube опублікував детальні вказівки для творчих особистостей щодо використання нової технології. Для початку активації сервісу творцям потрібно відкрити вкладку “Likeness”, дати згоду на обробку персональних даних та сканувати QR-код, що з’явиться на екрані. Цей процес вимагатиме від них надання копії документу, що посвідчує особу, а також короткого відео-селфі.
Після успішної ідентифікації, творці контенту отримають можливість переглядати всі виявлені відео та подати запит на їх видалення відповідно до політики конфіденційності YouTube. Альтернативно, вони можуть подати запит на авторське право або обрати опцію архівування відео.
Крім того, творчі особи мають можливість у будь-який момент відмовитися від використання цієї технології, після чого YouTube перестане сканувати відео протягом доби.
Розробка технології виявлення подібності перебувала в пілотному режимі з початку року, а про її існування YouTube оголосила ще минулого року, підписавши угоду з Creative Artists Agency (CAA). Ця співпраця покликана допомогти знаменитостям, спортсменам та творцям контенту у виявленні матеріалів, що використовують їхні AI-генеровані подоби.
Варто зазначити, що в квітні YouTube висловила підтримку законодавству NO FAKES Act, яке намагається боротися з проблемою створення AI-реплік, що імітують образи чи голоси людей, з метою шахрайства та розповсюдження шкідливого контенту.