
inDrive має амбіційні плани стати глобальним “суперапом”, де інші зазнали невдачі
Відома своєю моделлю замовлення таксі на основі аукціону в Азії та Латинській Америці, компанія inDrive впроваджує стратегію «супер-додатку», спрямовану на ринки, що розвиваються – розширюючи свої послуги за межі перевезень та пропонуючи користувачам доставку щоденних потреб.
Починаючи з доставки продуктів у Казахстані, inDrive планує розширити свою діяльність на кілька нових напрямків протягом наступних 12 місяців у своїх ключових ринках, таких як Бразилія, Колумбія, Єгипет, Пакистан, Перу та Мексика. Цей крок відбувається після того, як компанія досягла понад 360 мільйонів завантажень додатка і 6,5 мільярдів транзакцій по всьому світу, закріпивши за собою статус другого у світі за кількістю завантажень додатку для замовлення таксі, після Uber, починаючи з 2022 року.
“Якщо клієнти користуються вашим сервісом частіше, вони, звісно, залишаються довше, стають більш цінними в екосистемі та загалом більш лояльними,” – зазначив Андріс Сміт, директор з росту бізнесу inDrive, в ексклюзивному інтерв’ю.
InDrive обрала доставку продуктів як перший етап розширення після спостереження за швидким зростанням у сфері доставки — було виконано понад 41 мільйон замовлень по всьому світу в 2024 році та понад 14 мільйонів лише у другому кварталі 2025 року, що робить цю категорію однією з найшвидших у портфоліо компанії.
Компанія з Каліфорнії запустила послуги доставки продуктів у Казахстані, пропонуючи понад 5000 товарів з обіцянкою доставки протягом 15 хвилин. Перші випробування у Центральній Азії показали 83% результату нетто-промоутера – явний показник високої задоволеності клієнтів – з середнім показником п’яти замовлень продуктів на користувача на місяць, згідно інформації компанії.
Сміт розповів, що inDrive використовує модель темного магазину для доставки продуктів у Казахстані, основна увага при цьому приділяється готовій їжі, а приблизно 10% складають свіжі продукти, що є частиною стратегії підвищення утримання клієнтів. Він також додав, що ця модель варіюватиметься в інших регіонах, де компанія готова до співпраці з місцевими партнерами, особливо в ринках з великою мережею малих магазинів.
Не розголошуючи подробиць, Сміт зауважив, що з серпня компанія збільшила кількість темних магазинів у Казахстані на 30%.
Чому Казахстан є першим ринком?
Працюючи у 982 містах 48 країн і маючи лідерство в восьми з них, чому inDrive обрала Казахстан як перший ринок для запуску свого супер-додатку?
Сміт зазначив, що компанія ухвалила це рішення, побачивши значний зріст цифрових споживчих звичок у країні, яка є найбільшою економікою Центральної Азії. inDrive також має найбільшу кількість працівників у Казахстані, що робить його центральним хабом для досліджень і розробок, а також для операцій.
Компанія не надала конкретні показники зростання для своїх операцій у Казахстані. Однак нещодавній звіт Dealroom, підготовлений у співпраці з технопарком Astana Hub, зазначив, що inDrive показала зростання на 44% за останні 12 місяців у цій країні.
Згідно з цим звітом, екосистема технологій Казахстану вже оцінюється у 26 мільярдів доларів, що означає 18-кратне зростання з 2019 року, що вказує на стрімкий ріст утворення стартапів, фінансування та цифрових послуг у країні.
В Казахстані вже існують додатки для доставки продуктів, що задовольняють деякі потреби споживачів. Проте inDrive прагне зайняти ринок, переважно орієнтуючись на доступні ціни — прагнучи стати «Альді» серед онлайн-продуктів.
“Є доступ і нерівність, а також проблеми доступу до деяких продуктів,” – зазначив Сміт. “Деякі з наших споживачів, які дбають про витрати, виявляються в ситуації, коли не купують в правильних місцях або не купують необхідні товари, і вони це усвідомлюють, але почуваються без вибору.”
Супер-додаток inDrive: відмінність чи дежавю?
Багато компаній намагалися досягти успіху з супер-додатками. І хоча деякі, такі як WeChat та Gojek, здобули популярність, інші, зокрема Meta, боролися за залучення користувачів.
Сміт, який працював з WeChat у 2016 році, знає, як інтегрований досвід у китайському додатку приносить результати. Він зазначив, що, спираючись на свій досвід та використовуючи можливості штучного інтелекту, inDrive планує зробити свою стратегію супер-додатку успішною. Інтеграція штучного інтелекту допоможе персоналізувати послуги для користувачів та зробити їх доступними для людей з обмеженими можливостями і тих, з нижчою освітою.
У листопаді 2023 року inDrive оголосила про створення венчурного підрозділу для інвестицій до 100 мільйонів доларів протягом найближчих кількох років. Сміт повідомив, що з цих інвестицій близько 30% вже було використано на стратегію супер-додатку.
Компанія інвестувала в пакистанський стартап доставки продуктів Krave Mart у грудні як частину цієї ініціативи. Проте ще немає конкретного графіка, коли inDrive запустить доставку продуктів користувачам у Пакистані.
Головний конкурент inDrive, Uber, також розширив свій портфель послуг, додавши нові напрями, такі як доставка їжі через Uber Eats у вибраних регіонах. Сміт підкреслив, що inDrive намагається орієнтуватися на іншу клієнтську аудиторію — ту, яку Uber зазвичай не охоплює, хоча в деяких регіонах може спостерігатися деякий перекриття.
“В загальному, ми дійсно підтримуємо і граємо на перевагах споживачів, які дбають про витрати,” — зазначив він.
Індія як «пазл» ринок
Крім ринків, що розвиваються, including Казахстан, inDrive також давно працює в Індії, змагаючись з Uber, а також локальними гравцями, такими як Ola і Rapido. Однак компанія не змогла досягти вагомого успіху в Південній Азії. Uber навіть протестувала версію моделі аукціонів inDrive в Індії, намагаючись повторити успішний підхід.
Дані Appfigures, подані тільки TechCrunch, показывают, что inDrive получила на 1,07 миллиона более загрузок в этом году по сравнению с тем же периодом в 2024 году — это снижение на 22,6%. В противоположность этому, Uber добавила 8,02 миллиона загрузок, увеличившись на 60,6%, в то время как Ola приобрела 1,55 миллиона; рост составил 13,2%. Rapido же стала самым быстрорастущим игроком, с 14,9 миллионами дополнительных загрузок, что означает увеличение на 80,9%.
“Індія для нас справжній пазл,” – зазначив Сміт. “Індія все ще зростає, і ми… вирішили швидко зосередитись на ключових містах, де ми хочемо діяти активно.”
Компанія тестує різні моделі, особливо у вантажних перевезеннях, хоча відома тим, що дозволяє пасажирам торгуватися з водіями. Це включає різні механізми оплати для водіїв, щоб отримувати прибуток щодня і навіть мати конкретну ставку, зазначив Сміт.
InDrive стикалася з початковими труднощами і не досягла успіху спочатку — навіть у таких ринках, як Пакистан, де вона згодом стала провідною платформою для замовлення таксі після виходу Uber.
“Ми мали «сплячі» ринки, коли ринки з якоїсь причини припиняли розвиток, і потім, можливо, один з конкурентів слабшав,” – зауважив Сміт.
Більше десятка пасажирів і водіїв в Індії розповіли, що проблеми з безпекою стали ключовою причиною, чому вони перестали користуватися inDrive. Деякі водії заявили, що модель аукціону була використана деякими пасажирами — і у деяких випадках навіть іншими водіями, які видавали себе за пасажирів, щоб нажитися на колегах, агресивно торгуючи.
Сміт зазначив, що компанія зосереджена на безпеці та обслуговуванні клієнтів.
“Так, нам потрібно на багато більше працювати над сприйняттям безпеки, а також навчати і освічувати наших водіїв і пасажирів,” – додав він.
Наступні напрямки в планах
InDrive має намір розширити свої послуги супер-додатку, запустивши нові сервіси, адаптовані до потреб місцевого ринку. Сміт заявив, що ці послуги можуть включати фінансові послуги. Один з прикладів уже реалізований у таких країнах, як Бразилія та Мексика, де водії можуть отримувати малі позики через додаток.
Компанія також має намір розробити послугу мікромобільності, яка дозволить споживачам співпрацювати з місцевими підприємствами та громадським транспортом.
“Ми хочемо бути специфічно орієнтованими на міста і це може бути букет різних сервісів,” – зазначив Сміт. “Ми прагнемо захопити ключові напрямки, в яких ми маємо можливості, які знаємо і які дуже близькі до нашої основи… Але якщо у нас немає досвіду в управлінні такими послугами, ми обов’язково співпрацюватимемо з правильними партнерами.”