Neon, друга за популярністю соціальна програма в Apple App Store, виплачує користувачам гроші за запис телефонних розмов та продає дані компаніям штучного інтелекту
1 min read

Neon, друга за популярністю соціальна програма в Apple App Store, виплачує користувачам гроші за запис телефонних розмов та продає дані компаніям штучного інтелекту

Новий додаток, який пропонує записувати телефонні дзвінки та платити за аудіо, щоб продати дані компаніям, що займаються штучним інтелектом, без перебільшення, зайняв друге місце у категорії соціальних мереж App Store в США.

Цей додаток, Neon Mobile, позиціонує себе як засіб заробітку, обіцяючи “сотні або навіть тисячі доларів на рік” за доступ до ваших телефонних розмов.

На сайті Neon зазначається, що компанія платить 30 центів за хвилину, коли ви телефонуєте іншим користувачам Neon, та до 30 доларів на день за дзвінки іншим. Додаток також оплачуватиме рефералів. Спочатку Neon займав 476-ту позицію у категорії соціальних мереж у App Store США 18 вересня, проте вже наприкінці вчорашнього дня піднявся до 10-го місця за даними компанії Appfigures.

У середу Neon був виявлений на другій позиції у рейтингу безкоштовних додатків для соціальних мереж на iPhone.

Також, на ранньому етапі в середу, Neon став сьомим найпопулярнішим додатком загалом, а вже згодом піднявся до шостого місця.

Згідно з умовами обслуговування Neon, мобільний додаток має можливість записувати вхідні та вихідні телефонні дзвінки користувачів. Однак, згідно з рекламою, він начебто записує тільки одну сторону дзвінка, якщо це не розмова з іншим користувачем Neon.

Ці дані продаються “компаніям, що займаються штучним інтелектом”, як зазначається в умовах обслуговування Neon, “з метою розробки, навчання, тестування та вдосконалення моделей машинного навчання, інструментів та систем штучного інтелекту та супутніх технологій.”

Факт існування такого додатку та його дозволеність у магазинах додатків вказує на те, наскільки далеко штучний інтелект увірвався у життя користувачів і в зони, які колись вважалися приватними. Його висока позиція в App Store Apple свідчить про те, що певна частина ринку готова пожертвувати своєю приватністю за копійки, нехтуючи більшими наслідками для себе та суспільства.

Незважаючи на те, що говорить політика конфіденційності Neon, його умови дають дуже широку ліцензію на використання даних користувачів, де Neon надає собі:

…світове, ексклюзивне, безвідкличне, переказне, безроялті, повністю оплачене право та ліцензію (з правом на підліцензування через декілька рівнів) продавати, використовувати, хостити, зберігати, передавати, публічно демонструвати, виконувати (включаючи за допомогою цифрової аудіопередачі), спілкуватися з публікою, відтворювати, модифікувати для цілей форматування для відображення, створювати похідні роботи згідно з цими умовами й розподіляти ваші записи повністю чи частково в будь-яких медіаформатах і через будь-які медіаканали, в кожному випадку, незалежно від того, чи відомі вони нині чи можуть бути розроблені надалі.

Це дає достатньо свободи Neon для використання даних користувачів більше, ніж це стверджується.

Умови також містять великий розділ про бета-функції, які не мають гарантії і можуть містити різноманітні проблеми та помилки.

Незважаючи на те, що додаток Neon викликає чимало тривог, він може бути в технічному плані легальним.

“Запис лише однієї сторони телефонного дзвінка має на меті уникнення законів про прослуховування,” розповідає Дженніфер Деніелс, партнер юридичної фірми Blank Rome в групі приватності, безпеки та захисту даних.

“Відповідно до законів багатьох штатів, ви повинні отримати згоду від обох сторін бесіди для того, щоб записати її… Це цікавий підхід,” говорить Деніелс.

Пітер Джексон, юрист з кібербезпеки та конфіденційності з Greenberg Glusker, погодився з цим, зазначаючи, що мова про “односторонні транскрипти” виглядає як можливий ухил, щоб сказати, що Neon записує дзвінки користувачів у повному обсязі, але лише видаляє те, що сказала інша сторона з фінального транскрипту.

Крім того, юридичні експерти звернули увагу на занепокоєння щодо ступеню анонімності даних.

Neon стверджує, що видаляє імена користувачів, електронні адреси та номери телефонів перед продажем даних компаніям, що займаються штучним інтелектом. Однак компанія не пояснює, як партнери з штучного інтелекту чи інші, кому вони продають, можуть використовувати ці дані. Аудіодані можуть бути використані для створення фейкових дзвінків, які звучать так, ніби вони йдуть від вас, чи компанії штучного інтелекту можуть використовувати ваш голос для створення власних AI-голосів.

“Як тільки ваш голос потрапляє до них, його можна використовувати для шахрайства,” каже Джексон. “Тепер ця компанія має ваш номер телефону і, по суті, достатньо інформації — вона має записи вашого голосу, що може бути використано для створення вашої імітації та здійснення вс sorts шахрайства.”

Навіть якщо сама компанія є надійною, Neon не розкриває, хто її надійні партнери, або що ці організації можуть робити із даними користувачів у майбутньому. Neon також підлягає потенційним витокам даних, оскільки будь-яка компанія з цінними даними може підпадати під загрозу.

У короткому тесті, проведеному TechCrunch, Neon не подав жодної інформації про запис голосового дзвінка користувача і не попередив одержувача дзвінка. Додаток працював так само, як і будь-який інший додаток для голосової передачі, а ID абонента показував вхідний номер телефону, як зазвичай. (Ми залишаємо науковцям із безпеки завдання перевірити інші заяви додатку.)

Засновник Neon Алекс Кіам не відповів на запит щодо коментаря.

Кіам, який на сайті компанії лише позначений як “Алекс”, веде операції Neon з апартаменту в Нью-Йорку, як показує бізнес-файл.

Пост на LinkedIn вказує, що Кіам зібрав гроші від Upfront Ventures кілька місяців тому для своєї стартапу, але інвестор не відповів на запит TechCrunch на момент написання статті.

Чи зменшила AI занепокоєння користувачів щодо конфіденційності?

Колись компанії, які прагнули отримати прибуток від збору даних через мобільні додатки, поводилися обережніше.

Коли у 2019 році стало відомо, що Facebook платить підліткам за встановлення додатку, який шпигує за ними, це стало скандалом. У наступному році заголовки знову крутилося, коли було виявлено, що постачальники аналітики додатків у магазинах керували десятками на перший погляд безневинних додатків, щоб збирати дані про використання мобільного екосистеми. Постійно звучать застереження бути обережним із VPN-додатками, які часто не такі приватні, як стверджують. Існують навіть державні звіти, в яких йдеться про те, що агенції регулярно купують особисті дані, що “доступні комерційно” на ринку.

Тепер агенти штучного інтелекту регулярно приєднуються до зустрічей, щоб робити нотатки, а завжди активні пристрої штучного інтелекту вже доступні на ринку. Але, принаймні в цих випадках, всі учасники погоджуються на запис, стверджує Деніелс.

У світлі цього широкого використання та продажу особистих даних, ймовірно, тепер є ті, хто досить цинічний, щоб думати, що якщо їхні дані все одно продаються, вони можуть отримати з цього вигоду.

На жаль, вони можуть ділитися більше інформацією, ніж усвідомлюють, ставлячи під загрозу приватність інших людей при цьому.

“Існує величезне бажання з боку, безсумнівно, працівників знань — і насправді, всіх — зробити якомога простішим виконання своєї роботи,” говорить Джексон. “І деякі з цих інструментів продуктивності роблять це за рахунок, очевидно, вашої конфіденційності, але також, все більше, конфіденційності тих, з ким ви щоденно взаємодієте.”