Випускники Гарварду запускають розумні окуляри з AI, які постійно слухають та записують кожну розмову
1 min read

Випускники Гарварду запускають розумні окуляри з AI, які постійно слухають та записують кожну розмову

Двоє колишніх студентів Гарварду збираються випустити розумні окуляри на базі штучного інтелекту, які постійно слухають, записують та транскрибують усі розмови, показуючи актуальну інформацію носію в реальному часі.

“Наша мета — створити окуляри, які зроблять вас суперінтелектуалом, щойно ви їх одягнете,” зазначив Ан Пху Нгуєн, співзасновник стартапу Halo, що розробляє цю технологію.

Його співзасновник Каїн Ардайфіо додав, що ці окуляри “надають вам безмежну пам’ять.”

“Штучний інтелект слухає кожну вашу розмову і використовує цю інформацію, щоб підказати, що сказати… щось на зразок IRL Cluely,” пояснив Ардайфіо, натякаючи на стартап, що нібито допомагає користувачам “обманювати” на всьому — від співбесід до екзаменів.

“Якщо хтось використає складне слово або запитає, наприклад, ‘Що таке 37 в кубі?’, то це з’явиться в окулярах,” додав Ардайфіо.

Ардайфіо та Нгуєн привернули увагу, зібравши $1 мільйон на розробку окулярів під керівництвом Pillar VC, з підтримкою від Soma Capital, Village Global та Morningside Venture. Вартість окулярів становитиме $249, і вони будуть доступні для попереднього замовлення з середи. Ардайфіо назвав ці окуляри “першим реальним кроком до думок у вібраціях.”

Ці двоє колишніх студентів з Івій Ліги, які переїхали в свою версію “Хакерського Хостелу” в районі Сан-Франциско, нещодавно викликали обурення, розробивши додаток для розпізнавання облич для розумних окулярів Ray-Ban від Meta, щоб довести, що цю технологію можна використовувати для викриття особистої інформації.

Будучи потенційним раннім конкурентом розумних окулярів Meta, Ардайфіо заявив, що Meta, враховуючи свою історію скандалів у сфері безпеки та конфіденційності, повинна обмежити свій продукт, з чого Halo в кінцевому підсумку може отримати вигоду.

“Meta має не найкращу репутацію в питанні захисту конфіденційності користувачів, а випустити продукт, який постійно з тобою — що, безумовно, приносить велику користь — є величезним репутаційним ризиком, який вони, ймовірно, не візьмуть на себе до того, як стартап не зробить це в масштабах,” додав Нгуєн.

Хоча Нгуєн і правий, користувачі, можливо, ще не мають достатньої причини довіряти технології двох студентів, які намагаються відправити людей у світ з прихованим записуючим обладнанням.

У той час як окуляри Meta мають індикатор, що показує, коли їхні камери і мікрофони бачать та слухають як засіб попередження інших про те, що їх записують, Ардайфіо повідомив, що окуляри Halo, що отримали назву Halo X, не мають зовнішнього індикатора, щоб попередити людей про запис.

“Для обладнання, яке ми створюємо, ми хочемо, щоб воно було непомітним, таким як звичайні окуляри,” зазначив Ардайфіо, додавши, що окуляри записують кожне слово, транскрибують його, а потім видаляють аудіофайл.

Прихильники конфіденційності попереджають про нормалізацію прихованих записуючих пристроїв у громадських місцях.

“Маленькі і непомітні пристрої для запису не є новими,” сказала Єва Гальперін, директор з кібербезпеки у Фонді електронного фронту.

“В деякому сенсі, це схоже на варіацію мікрофонного шпигунського пера,” сказала Гальперін. “Але я думаю, що нормалізація використання постійно ввімкненого записуючого пристрою, що в багатьох випадках вимагатиме від користувача отримання згоди всіх, хто знаходиться в межах запису, підриває очікування конфіденційності в наших розмовах у всіх видах просторів.”

В декількох штатах США заборонено приховано записувати розмови без згоди інших осіб. Ардайфіо зазначив, що вони усвідомлюють цю проблему, але що відповідальність за отримання згоди лежить на їхніх клієнтах перед використанням окулярів.

“Ми довіряємо нашим користувачам у отриманні згоди, якщо вони знаходяться в штатах з двосторонньою згодою,” зазначив Ардайфіо, натякаючи на закони в десятків штатів США, які вимагають згоди всіх записуваних сторін.

“Я також був би дуже стурбований тим, де зберігаються записані дані, як вони зберігаються і хто має доступ до них,” додала Гальперін.

Ардайфіо заявив, що Halo покладається на Soniox для транскрипції аудіо, що стверджує, що ніколи не зберігає записи. Нгуєн стверджував, що після виходу готового продукту для клієнтів він буде зашифрований з кінця в кінець, але не надав доказів того, як це буде працювати. Він також зазначив, що Halo планує отримати відповідність SOC 2, що означає, що компанія пройшла незалежний аудит та демонструє адекватний захист даних клієнтів. Дата завершення SOC 2 відповідності не була вказана.

Проте, ці двоє студентів не є новачками у спірних проектах, що порушують конфіденційність.

Ще навчаючись у Гарварді минулого року, Ардайфіо та Нгуєн розробили I-XRAY, демонстраційний проект, який додав можливості розпізнавання облич до розумних окулярів Ray-Ban від Meta, демонструючи, наскільки легко цю технологію можна прикріпити до пристрою, не призначеного для ідентифікації людей.

Дуо ніколи не випускало код для I-XRAY, але протестувало окуляри на випадкових перехожих без їхньої згоди. У демонстраційному відео Ардайфіо показав, як окуляри розпізнають обличчя та виводять особисту інформацію про незнайомців за секунди. У відео були показані реакції людей, яких “викрили.”

В інтерв’ю з одним медіа-ресурсом, вони визнали ризики: “Якийсь хлопець міг би просто дізнатися адресу якоїсь дівчини у вагоні потяга і просто слідувати за нею додому,” сказав Нгуєн.

На даний момент окуляри Halo X мають лише дисплей і мікрофон, але без камери, хоча двоє розглядають можливість додавання її до майбутньої моделі.

Користувачі все ще повинні мати свої смартфони під рукою, щоб допомогти живити окуляри та отримувати “інформаційні сповіщення та відповіді на запитання в реальному часі,” зазначив Нгуєн. Окуляри, які виготовляє інша компанія, назва якої не була розкрита стартапом, підключаються до додатка на телефоні власника, де окуляри фактично беруть на себе обчислення, оскільки не мають достатньої потужності для виконання цього на пристрої самим.

З технічної точки зору, ці розумні окуляри використовують чат-бота на базі Google Gemini та Perplexity, згідно зі словами співзасновників. Gemini краще для математики та логіки, тоді як вони використовують Perplexity для збору інформації з Інтернету.

Під час інтерв’ю співпрацівник TechCrunch запитав, чи знають їхні окуляри, коли вийде наступний сезон “Відьмака.” Відповідаючи на запитання в стилі C-3PO, Ардайфіо сказав: “Четвертий сезон ‘Відьмака’ буде випущено на Netflix у 2025 році, але точної дати поки що немає. Більшість джерел очікує його в другій половині 2025 року.”

“Я не знаю, чи це вірно,” додав він.