Європейські правоохоронці затримали ймовірного адміністратора відомого російського кримінального форуму XSS
1 min read

Європейські правоохоронці затримали ймовірного адміністратора відомого російського кримінального форуму XSS

Компанія Rapido, популярна платформа для виклику таксі в Індії, почала бета-тестування свого сервісу доставки їжі в Бенгалуру. Це перший серйозний крок, спрямований на конкуренцію з лідерами ринку Swiggy та Zomato в одному з найшвидше зростаючих ринків доставки в світі.

Ця десятирічна стартап-компанія запустила тестування свого сервісу доставки їжі у трьох основних районах південного міста Бенгалау: Байрасандра, Таварекере, та Мадівала (BTM) Layout, Хосур Саржапура Роуд (HSR) Layout і Короманґала, підтвердив співзасновник і генеральний директор Rapido Аравінд Санка.

Rapido створила свою дочірню компанію Ctrlx Technologies для запуску сервісу доставки їжі під назвою Ownly. У регуляторних документах, вивчених TechCrunch, вказано, що Санка та фінансовий віце-президент Rapido Вівек Крішна є директорами цієї дочірньої компанії.

Санка зазначив, що не існує конкретної причини для створення дочірньої компанії, проте це може бути стратегічним кроком, щоб уникнути можливих конфліктів інтересів з Swiggy, яка наразі володіє 12% акцій Rapido.

Нещодавно Swiggy підтвердила у листі до акціонерів, що перегляне своє інвестування в Rapido, відзначивши можливий конфлікт інтересів, який “може виникнути в майбутньому”.

Між тим, Ownly також випустила своє Android-додаток на Google Play, який пропонує їжу з найближчих ресторанів за цінами приблизно на 15% нижчими, ніж на Swiggy та Zomato.

Додаток для доставки їжі Ownly від Rapido.Фотографії: Ownly

Зниження цін стало можливим завдяки моделі Rapido, яка не стягує комісій з ресторанів, які можуть сягати до 30% на інших платформах доставки їжі, таких як Swiggy та Zomato, та натомість стягує фіксовану плату за замовлення. Це стало темою обговорення з ресторанами в червні.

Rapido має парк приблизно з 10 мільйонів транспортних засобів, включаючи 5-6 мільйонів двоколісних, в Індії. Компанія використовує свій парк двоколісних транспортних засобів для доставки їжі, а також для надання таксі і кур’єрських послуг.

Новий сервіс Rapido уникне показу ресторанів, розташованих далеко від клієнтів, щоб знизити витрати на паливо та час доставки, а також підбере асортимент меню в своєму додатку для максимізації прибутку, щоб забезпечити достатню видимість, зазначив інвестор Rapido.

Під час виконання замовлень для Swiggy, Rapido отримала уявлення про години піку та ресторани з високим попитом, які тепер буде використовувати для свого сервісу доставки їжі, додав інвестор.

Угода з Swiggy не заважає Rapido використовувати отримані дані, хоча забороняє стартапу укладати контракти з Zomato або іншими конкурентами, додав інвестор.

Rapido, заснована в 2015 році, спочатку працювала як агрегатор байк-таксі, а згодом розширила свою діяльність до рикш, доставки посилок та третіх логістичних послуг. У 2023 році стартап увійшов у бізнес таксі, конкуруючи з Uber та місцевим суперником Ola. Компанія здобула популярність завдяки своїй підписній моделі, намагаючись стати альтернативою комісійній схемі своїх конкурентів.

Rapido також уклала партнерство з тайванським виробником електричних двоколісних транспортних засобів Gogoro для використання своїх транспортних засобів в ролі байк-таксі. Останні кроки допомогли стартапу підвищити свою оцінку та стати юнікорном минулого року.

Онлайн-ринок доставки їжі в Індії, за прогнозами, перевищить ₹2 трильйони (близько $23 мільярдів) до 2030 року, згідно з дослідженням Bain & Company та Swiggy, опублікованим минулого року. Зомато наразі лідирує на ринку з часткою 58%, тоді як Swiggy володіє рештою 42%. Uber також стала одним з ранніх гравців у цій сфері з Uber Eats, який вона продала Зомато на початку 2020 року.

На цей момент Rapido залучила $574 мільйони в 13 раундах фінансування. Стартап працює в понад 250 містах і обробляє понад 3,5 мільйона поїздок щодня. Серед основних інвесторів компанії — Prosus, WestBridge Capital, Nexus Venture Partners та Think Investments.