Delta стверджує, що штучний інтелект прискорює аналіз ринку для встановлення цін на авіаквитки
1 min read

Delta стверджує, що штучний інтелект прискорює аналіз ринку для встановлення цін на авіаквитки

Delta Air Lines запевнила, що не використовує штучний інтелект (ШІ) для встановлення вартості авіаквитків на основі даних окремих пасажирів, намагаючись зменшити занепокоєння щодо своїх методів “персоналізованого ціноутворення”.

### Пояснення компанії
Пітер Картер, керівник зовнішніх зв’язків Delta, зазначив, що компанія в будь-який момент реалізує “десятки мільйонів тарифів” на “сотні тисяч маршрутів”, вказуючи, що ШІ допомагає швидше обробляти ці обсяги.

“Використання нових технологій, таких як ШІ, обіцяє оптимізувати процес аналізу існуючих даних та швидкість, з якою ми можемо реагувати на зміни на ринку”, — написав Картер у листі, надісланому трьом сенаторам США, які поставили під сумнів цінову політику авіакомпанії.

“Delta ніколи не використовувала і не планує використовувати жоден тарифний продукт, який би налаштовував ціни для клієнтів на основі персональних даних”, — наголосив Картер. Компанія підкреслила цю заяву.

Крім того, він зазначив, що ціни можуть змінюватися як у бік підвищення, так і зниження, запевняючи, що “всі клієнти мають доступ до однакових тарифів і пропозицій” та “ціни не орієнтовані на окремих споживачів”.

### Реакція на запит сенаторів
Delta відповіла на лист від сенаторів, які висловили занепокоєння щодо співпраці авіакомпанії з ізраїльською компанією Fetcherr, що використовує ШІ для встановлення цін і “максимізації прибутків для великих авіакомпаній”. Однак Delta зазначила, що не передає особисті дані Fetcherr та що рішення про ціни формуються на основі традиційних ринкових факторів, таких як попит, ефективність маршрутів і конкуренція.

“Клієнти можуть переглядати та порівнювати ціни без надання Delta будь-якої особистої інформації”, — заявив Картер.

### Використання ШІ в Delta
Delta уточнила, що інструмент ШІ наразі тестується як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках. Він використовується для прогнозування попиту, агрегації даних про покупки та адаптації до ринкових умов — не для визначення готовності окремих споживачів платити.

Компанія навела кілька аспектів використання ШІ:

– Агрегація даних про покупки для конкретних маршрутів і рейсів
– Прогнозування попиту на певні маршрути і рейси
– Адаптація до нових ринкових умов
– Облік тисяч змінних одночасно

### Захисні заходи Delta
Delta також веде оцінку можливостей використання ШІ в інших сферах:

– Спеціалісти по бронюванню використовують інтегрований з ШІ інструмент знань для швидшого та точнішого отримання відповідей на складні запитання.
– Планувальники технічних операцій застосовують інструмент, який дозволяє краще прогнозувати потреби в обслуговуванні, щоб поліпшити доступність літаків і надійність розкладу.
– Допомога в розкладанні екіпажів для попередження потреби в заміні.

Delta запровадила всебічну систему управління ШІ та дотримується відповідальних принципів використання, включаючи розкриття інформації, коли клієнти взаємодіють із ШІ, і дотримання прозорої політики конфіденційності.

“Ми не допускаємо дискримінаційного чи хижацького ціноутворення і повністю дотримуємося чинного законодавства в галузі конфіденційності, ціноутворення та реклами”, — зазначив Картер.

Delta опинилася в центрі уваги після запитів сенаторів Рубена Гальєго, Річарда Блументаля та Марка Уорнера, які надіслали авіакомпанії запит про те, як вона встановлює персоналізовані ціни.

Сенатори послалися на заяви керівників Delta, згідно з якими система може встановлювати тарифи, прогнозуючи “суму, яку люди готові заплатити”, базуючись на “всіх даних, які ми можемо зібрати”. Вони також зазначили, що така система ціноутворення може підвищити прибутки в індустрії на $4,4 трильйона на рік.

“Ціни можуть залежати не від попиту та пропозиції, а від індивідуальних потреб”, — написали сенатори.

У своєму листі вони висловили побоювання, що подібні практики можуть завдати шкоди споживачам, “встановлюючи тарифи відповідно до особистих ‘порогів болю'” клієнтів, потенційно використовуючи при цьому чутливі дані, такі як поведінка у мережі, активність в соцмережах та фінансовий стан.

Вони також звернули увагу на застереження колишньої голови Федеральної торгової комісії Ліни Хан, яка попереджала, що авіакомпанія, використовуючи ШІ, могла б теоретично встановити вищі тарифи для когось “тому, що компанія знає, що у них тільки що сталася трагедія в родині, і їм потрібно летіти через всю країну”.