Deezer починає маркувати музику, створену ІІ, для боротьби з шахрайством у потоковому сервісі
1 min read

Deezer починає маркувати музику, створену ІІ, для боротьби з шахрайством у потоковому сервісі

Компанія Deezer оголосила про впровадження маркування для альбомів, що містять треки, створені штучним інтелектом, у рамках боротьби з шахрайством у стрімінгу.

Deezer повідомляє, що близько 18% музики, що завантажується щодня, тобто понад 20 000 треків, є повністю згенерованими штучним інтелектом. Хоча більшість з цих треків не стають вірусними, компанія зазначає, що приблизно 70% їх потоків є фальшивими, і вони створені з метою шахрайського отримання роялті.

З метою боротьби з цим, треки, згенеровані ШІ, тепер чітко маркуються. Ці треки також не будуть включатися у редакційні плейлисти або алгоритмічні рекомендації, а фальшиві потоки будуть відфільтровані з виплат роялті.

Компанія стверджує, що нове маркування стане вирішальним фактором у допомозі слухачам відрізняти музику, створену людьми, від контенту, згенерованого ШІ.

Deezer наголошує, що наразі пісні, створені виключно ШІ, складають лише 0,5% всіх потоків на платформі, але ця тенденція швидко зростає.

«Ми зафіксували значне зростання доставки музики, створеної тільки ШІ, в останні кілька місяців, і не бачимо ознак, що це зупиниться. Це проблема для усієї індустрії, і ми прагнемо бути лідерами у підвищенні прозорості, допомагаючи музичним фанатам визначити, які альбоми містять музику, створену ШІ», — зазначив генеральний директор Deezer Алексіс Лантерньє у прес-релізі.

«Штучний інтелект не є від природи добрим чи поганим, але ми вважаємо, що відповідальний і прозорий підхід є ключем до побудови довіри з нашими користувачами та музичною індустрією», — додав він. «Ми також чітко заявляємо про нашу відданість захисту прав артистів і композиторів у час, коли законодавство про авторські права ставиться під сумнів на користь навчання моделей ШІ».

Deezer подала заявки на два патенти у грудні 2024 року на свою технологію виявлення ШІ, яка, за її словами, спрямована на виявлення «унікальних підписів», що використовуються для відрізнення синтетичного контенту від автентичного.

Цей крок відбувається на фоні повідомлень про переговори Universal Music Group, Warner Music Group та Sony Music Entertainment щодо ліцензування своєї продукції стартапам Udio та Suno, які, у свою чергу, мають судові позови від рекордових компаній за порушення авторських прав. Будь-яка угода допоможе вирішити судові справи між ними, повідомляє Bloomberg.