
День мрій Джулі Борнштейн: запуск чат-бота на базі ШІ для модного шопінгу
Через майже рік після залучення $50 мільйонів у рамках грантового фінансування, стартап Julie Bornstein під назвою Daydream представляє свій чат-бот на базі штучного інтелекту для шопінгу в сфері моди.
Після тестування продукту з обраними користувачами, компанія в середу запускає чат-бота для всіх користувачів у режимі публічної бета-версії. Користувачі можуть зареєструватися на чат-бота, який запитає їх ім’я, дату народження, ціновий діапазон для покупок і вподобані бренди, якщо такі є.
Користувачі можуть ввести запит, наприклад, «Я хочу сукню для весілля цього літа в Парижі» або завантажити зображення та надати додатковий контекст через текст для пошуку одягу.
Вони можуть зберігати будь-які предмети у власну колекцію або уточнювати свій пошук, написавши в чат-боті з лівого боку. Якщо їм подобається предмет, але вони хочуть змінити деякі його характеристики, такі як кольори чи стиль, вони можуть натиснути кнопку «Скажіть більше», яка відображається на кожному з предметів, для редагування запиту.
На основі параметрів, які користувачі надали під час реєстрації, та зворотного зв’язку, отриманого в додатку, він зберігає різні предмети. Daydream створює стильний паспорт для кожного користувача, що допомагає формувати рекомендації. Веб-додаток також показує щоденне натхнення для предметів та аксесуарів, які можуть відповідати вашому смаку.
На даний момент у Daydream немає інтегрованої системи оплати, тому коли користувач натискає на предмет, його перенаправляють на веб-сайт продавця для завершення угоди. Стартап отримує частку від кожного продажу. На момент запуску на платформі представлено більш ніж 8000 брендів, і компанія безкоштовно залучає нових продавців.
Bornstein, яка працювала на керівних посадах у компаніях таких як Nordstrom, Urban Outfitters, Sephora і Stitch Fix, зазначила, що протягом минулого року компанія працювала над технологією, що дозволяє зібрати каталог різних брендів в одному місці та вдосконалити пошук, відповідно до вимог штучного інтелекту.
«Протягом своєї кар’єри я працювала у сфері електронної комерції, і пошук завжди був забутим аспектом, який погано працював. У деяких випадках, людина навчалася шукати дуже вузько, коли мова йшла про моду. І навіть з моїм попереднім стартапом, ми не могли змусити людей шукати щось більш широке, ніж просто ‘червона сукня’,» – сказала Bornstein.
«Але після запуску Chat GPT, споживачі почали навчатися, як задумувати потенціал запитів. І тому ми намагаємося допомогти вам ставити будь-які питання, будь то я маю якусь подію, чи маю потребу в чомусь специфічному,» – додала вона.
Марія Белоусова, яка приєдналася до компанії цього року на посаді технічного директора, зазначила, що Daydream активно працює над розумінням нюансів предметів у каталозі. Вона відзначила, що традиційний пошук демонструє покупцям лише ті предмети, які відповідають тегам, що не є ефективним у сучасному світі, де користувачі формулюють довші запити.
«Ми працюємо над детальним розумінням продуктів, зокрема, знаємо стильові атрибути, такі як декоративні елементи, силует, або соціальні характеристики, як-от, хто носитиме цю сукню, наприклад, наречена чи гість на весіллі. Ми також використовуємо розпізнавання зображень для задоволення детальних запитів, коли клієнт описує точний продукт, який хоче,» – пояснила Белоусова.
Впродовж наступного року Daydream планує дозволити користувачам надавати ще більші зауваження, наприклад, «Не показуйте мені жодних туфель на підборах заввишки чотири дюйми.» Компанія також планує експериментувати з функцією, що дозволяє користувачам запитувати хороші варіанти для поєднання з уже наявними предметами з персоналізованими рекомендаціями. Додатково вони хочуть зосередитися на аспекті соціального обміну, дозволивши користувачам ділитися своїми збереженими предметами з друзями та родичами для отримання порад щодо покупок. Ще однією функцією, яку розглядає Daydream, є можливість модифікації колекцій інших користувачів під власні потреби за допомогою штучного інтелекту.
Хоча команда Daydream має багаторічний досвід у сфері електронної комерції та зосереджується на моді, стартапи на кшталт Deft та Cherry також розробляють мультимодальний пошук для шопінгу. Тим часом технічні гіганти, як-от Amazon і Google, акцентують увагу на функціях, які використовують штучний інтелект для пошуку по кількох сайтах та знаходження правильних товарів для користувачів.