Запуск робомобіля Tesla: перші враження та реакції
1 min read

Запуск робомобіля Tesla: перші враження та реакції

Tesla запустила свій новий сервіс «роботаксі» в Остіні, Техас

Компанія Tesla нарешті реалізувала очікувану послугу «роботаксі» в Остіні, Техас, на минулому тижні — 22 червня. Перші реакції на цю новину почали з’являтися.

Обмеження сервісу

Перш ніж переходити до деталей, варто зазначити, що послуга не відкрито для широкої публіки і не є повністю «неконтрольованою», як свого часу обіцяв Ілон Маск. Автомобілі оснащені «моніторами безпеки», які працюють в компанії Tesla і сидять на передньому пасажирському сидінні. Вони можуть відреагувати на небезпечну ситуацію, натиснувши на вимикач. Інші оператори автономних транспортних засобів зазвичай розміщують моніторів безпеки під час тестування, але Tesla використовує їх навіть під час комерційної експлуатації.

Географічні обмеження

Поїздки обмежені певною геозоною в місті, яка була ретельно промапована компанією. У деяких випадках Tesla використовує супутні автомобілі та віддалених водіїв як додаткову підтримку.

Запрошення для учасників

На старті сервіс працює за запрошеннями, згідно з інформацією на сайті Tesla. Численні прибічники компанії отримали запрошення, що викликає питання щодо неупередженості перших реакцій. Tesla не вказала, коли сервіс стане доступним для загального користування.

Обмежене тестування

Обмежене тестування включає 10-20 автомобілів Model Y з маркуванням «Robotaxi». Повністю автономний Cybercab, вперше представлений минулого року, не з’явиться до 2026 року. Сервіс працює в невеликій, досить безпечній частині Остіна з 6:00 до 24:00, уникючи поганої погоди, автомагістралей, аеропортів та складних перехресть.

Початок роботи сервісу

Незважаючи на встановлені години роботи, сервіс «роботаксі» почався повільно. Декілька учасників, які отримали запрошення, на 13:00 ще не отримали доступ до додатку. Один з прибічників Tesla, Сойєр Мерріт, повідомив, що спостерігав 30 автомобілів Waymo під час очікування на запуск послуги від Tesla. Маск опублікував у 13:12, що сервіс буде доступний пізніше того ж дня, зазначивши, що перші клієнти заплатять фіксовану плату в 4,20 доларів — жарт про марихуану з минулим Ілона.

Деталі роботи сервісу

Після отримання доступу до додатку, Мерріт поділився зображенням карти зони обслуговування, яка охоплює невелику територію на півночі від річки Колорадо, на сході до шосе 183, на півдні до шосе 290 і 71, а на заході до парку Зілкер.

Перші поїздки

Коли почалися перші поїздки, вони виявилися досить рутинними. Кілька учасників транслювали в прямому ефірі, як викликали свої перші автомобілі, взаємодіяли з інтерфейсом та приїжджали до своїх пунктів призначення. Багато відеороликів тривали по кілька годин, так як учасники відразу ж викликали нові автомобілі після завершення поїздки. Один із тестувальників описав інтерфейс додатку як «фактично Uber».

Нові технології та дзвінки на підтримку

Перед поїздкою монітор безпеки запитує у пасажирів показати додаток «роботаксі» для підтвердження особи. Протягом поїздки монітори зазвичай мовчать, незважаючи на спроби пасажирів поговорити з ними. Має бути знайдений новий спосіб ідентифікації пасажирів, якщо компанія має намір прибрати моніторів з пасажирського місця. Водночас, на екрані водія відображається візуалізація, подібна до тих, що використовуються в споживчих автомобілях з функцією повного самостійного водіння.

Протягом поїздок «роботаксі» стикалися з типовими ситуаціями: розвороти, лежачі поліцейські, пішоходи та дорожні роботи. Під час подорожі автомобілі підтримували швидкість близько 40 миль на годину або менше. Слова, якими учасники описували поїздки, були «плавно», «чудово» та «нормально».

Наступні кроки для Tesla

Тепер перед Tesla стоїть справжній виклик. Маск заявив, що має намір запустити сервіс «роботаксі» і в Каліфорнії, де регуляторні вимоги є більш складними. Хоча він говорив про обережний підхід, він стверджує, що Tesla може вивести на дороги більше тисячі безпілотних транспортних засобів у найближчі кілька місяців.

У той же час компанія Waymo вже експлуатує понад 1500 безпілотних автомобілів у Сан-Франциско, Лос-Анджелесі, Фініксі та Остіні, плануючи розширити свої послуги в Атланті, Маямі і Вашингтоні в найближчому майбутньому.