
Британські дослідники виявили, що ШІ небезпечний для банків
ШІ відкриває нові можливості, але водночас створює серйозні ризики для фінансового сектору. Згідно з новим британським дослідженням, банки повинні покращити моніторинг медіа та соціальних мереж, щоб вчасно виявляти дезінформацію, яка може вплинути на поведінку клієнтів.
Ризики, які несе ШІ
Дослідження, проведене британською компанією Say No to Disinfo у співпраці з комунікаційною фірмою Fenimore Harper, показує, що генеративний штучний інтелект може використовуватися для створення фейкових новин та мемів, які сіють паніку серед клієнтів банків. Наприклад, через соціальні мережі можна поширювати неправдиву інформацію про проблеми безпеки коштів або про ризики банкрутства певних фінансових установ.
Ризики таких атак зросли після краху Silicon Valley Bank у 2023 році. Тоді паніка у соцмережах призвела до масового виведення коштів – за 24 години вкладники забрали $42 мільярди. G20 Financial Stability Board у листопаді 2023 року попередив, що генеративний ШІ може призводити до масштабних криз через поширення дезінформації.
Експеримент показав, що третина клієнтів британських банків з високою ймовірністю перевела б свої гроші після перегляду контенту, створеного ШІ, а ще 27% – задумалися б про це.
За оцінками експертів, на кожні £10, витрачені на рекламу дезінформації в соцмережах, можна спровокувати відтік до £1 мільйона депозитів. Це пояснюється високою швидкістю розповсюдження контенту та зручністю онлайн-банкінгу, який дозволяє клієнтам переміщувати кошти за лічені секунди.