S.T.A.L.K.E.R. 2: чи збере українська гра $1 млрд
20 листопада вийшла довгоочікувана гра S.T.A.L.K.E.R. 2 української студії GSC Game World, яка належить Максиму Кріппі. Вже за дві години після релізу гра набрала 100 тисяч одночасних гравців на Steam, а 76 % із 2000 відгуків схвальні. Шанувальники франшизи очікували на продовження понад 10 років, тому не дивно, що напередодні релізу S.T.A.L.K.E.R. 2 посів перше місце за продажами серед платних ігор.
Українське видання Forbes поспілкувалося з експертами ігрової індустрії та оцінило скільки грошей GSC Game World може заробити на S.T.A.L.K.E.R. 2 і чи вдасться студії відбити інвестиції.
Інвестиції та прогнози
Розробка S.T.A.L.K.E.R. 2 стала найдорожчим ігровим проєктом в історії України. За оцінками засновника кіберспортивної організації NAVI Олександра Кохановського, бюджет гри становить від 30 до 60 мільйонів доларів.
S.T.A.L.K.E.R. 2 має найбільший за останні 20 років бюджет для однієї гри, виробленої в Україні, — заявляє Кохановський.
Тим часом Томаш Косьцельняк, інвестиційний партнер Smok Ventures, зазначає, що за деякими оцінками бюджет гри обійшовся в 100 мільйонів доларів. Але у випадку проекту довгобуду, інвестиції не вдасться повернути так просто.
Павло Борисенко з Eventyr Interactive вважає, що гра може принести до 100 мільйонів доларів доходу у перший рік за умови стабільних технічних показників і схвальних відгуків критиків.
Це відіграє вирішальну роль для успіху на західному ринку, – додає Борисенко.
Щоб досягти цього результату, гра має продатися у кількості близько 3-4 мільйонів копій. Цього цілком можливо досягти, до того ж гра має велику групу шанувальників.
Антон Большаков, засновник студії AB Games і колишній продюсер S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, припускає, що S.T.A.L.K.E.R. 2 може стати першою українською грою, яка збере понад $1 мільярд у світі. Хоча точний виторг розрахувати складно через комісію Steam і невідомі умови співпраці з Microsoft, але така оцінка виглядає реалістичною з огляду на популярність серії та великий попит на гру.