Перші відгуки критиків про S.T.A.L.K.E.R. 2
20 листопада відбувся реліз довгоочікуваної гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля від української студії геймдеву GSC Game World. Як зазначили розробники у листі до фанатів, найближчими днями вони стежитимуть за багами та виправлятимуть їх якомога швидше, адже у такому великому проекті не можна обійтися без недоліків. У свою чергу, критики вже встигли виставити грі свої оцінки.
Що кажуть критики про S.T.A.L.K.E.R. 2
Станом на 11:00 21 листопада гра набрала 74 бали зі 100 на Metacritic на основі 52 рецензій. Як зазначають рецензенти, S.T.A.L.K.E.R. 2 виявився атмосферною, глибокою, але не без технічних недоліків.
За інформацією від hardcoregamer, S.T.A.L.K.E.R. 2 – це безкомпромісно складна гра, де лише терплячі гравці отримують бажану винагороду. На відміну від інших ігор, де розробники тримають гравця за руку впродовж усього ігрового процесу, у Зоні потрібно у всьому розбиратися самостійно, і в цьому її головна особливість.
“S.T.A.L.K.E.R. 2” — не що інше, як диво. Розроблений українською студією GSC Game World протягом семи років серед пандемії та війни — серед багатьох інших викликів — S.T.A.L.K.E.R. 2 — це праця любові та найкраще продовження, на яке можна сподіватися.
Словацьке видання sector.sk зазначає, що S.T.A.L.K.E.R. 2 переносить популярну серію в сучасну епоху, яка відрізняється приголомшливими візуальними ефектами. Однак це все ще хардкорний FPS-екшн, де немає більш розширених елементів RPG або глибокої системи виживання. Сценаристи зберегли те, що зробило серіал таким унікальним.
PC Gamer зазначають, що розробники з GSC Game World не полегшують геймплей, аби привернути гравців, які люблять легкі проходження. Ця гра без вагань кине на гравця найсильніших ворогів, якщо він зверне не туди, і навіть, якщо йому вдасться втекти, він втратить дорогоцінні ресурси.
Про виклики та недоліки
Gamer.no ставить грі 80 балів зі 100, називаючи гру захоплюючим шутером на виживання. Тут гравець не герой, який має покращувати свої навички, це дослідник, який повинен вижити. Рецензент високо оцінив величезний відкритий світ з цікавим вибором сюжетів та різноманітним контентом. Однак зазначає, що якість озвучування між головними та другорядними персонажами відрізняється.
Майкл Хейм з IGN зазначає, що механіка спирається на сучасні ігри на виживання, тож гравцям доводиться виважено підходити до прийняття рішень. Потрібно стежити за спорядженням, рівнем радіації, здоров’ям персонажа, і при цьому розумно розпоряджатися обмеженим інвентарем. Це цікавий виклик, який занурює гравця в реальне життя Зони. Однак він звертає увагу на погану роботу штучного інтелекту, що робить мутантів безглуздими та непослідовними. Від цього вони не стають менш небезпечними, але їхні нестабільні рухи більше дратують, ніж лякають.
Game Rant підкреслює високу якість відкритого світу гри та напружений сюжет від якого мурахи по шкірі. Також видання звертає увагу на відсутність моралі у виборах. Зазвичай, вибори в іграх мають чіткі погані або хороші варіанти, у S.T.A.L.K.E.R. 2 всі варіанти нейтральні.
Dexerto зазначає, що ця гра, наче хороше вино, стає кращою, багатшою та гострішою в міру проходження. Гіркоти додають проблеми з багами та відсутність деяких функцій.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля не отримала найвищих оцінок від критиків, однак і рецензенти, і пересічні гравці називають її найкращою грою 2024 року. Команда студії GSC Game World додає, що цей проект – їхня власна історія пристрасті та любові, і сподіваються, що це відчувається в рукотворному безмежному світі.